Илияна Михайлова изпълнителен директор на „Ири Трейд”
- Г-жо Михайлова, разкажете за сервизната дейност, която Вашата фирма развива.
- Фирма "Ири Трейд" разглежда развиването на сервизната структура като най-важната част от своята дейност. Нашето кредо е, че първата машина се продава от търговския отдел, а втората и третата – от сервиза.
Нашата сервизна мрежа се опира на пет базови центъра. Това са София, Русе, Добрич, Ямбол и Силистра. Шестият базов център – във Враца, се окомплектова с апаратура според строгите изисквания на "DEUTZ-FAHR" и до няколко месеца ще бъде открит.
Сервизните специалисти, които работят в тези центрове преминават по няколко курса за обучение в годината, за да са запознати с новите модели на производителя и с всички нововъведения, направени в произвежданите машини в момента. Функцията на тези базови центрове е освен извършване на гаранционна и следгаранционна поддръжка на техниката, също така и методично-консултативна помощ на нашите дилъри и на сервизните специалисти на нашите клиенти. Това са двадесетте служители във фирма "Ири Трейд", на които се пада най-отговорната част от работата – диагностициране на проблема, доставка на резервната част и отстраняването на повредата в рамките на часове, защото от това зависи печалбата на клиента.
За да функционира този модел на обслужване, "DEUTZ-FAHR" е създал единен алгоритъм за официалните си търговски представителства. Той включва следното: централна система за диагностика и установяване на повредите – всеки един проблем се установява на място и се потвърждава от централата в период от няколко часа; второ: единна система за обработка и доставка на заявените оригинални резервни части и третото звено – сервизните специалисти, подготвени, за да извършват цялото гаранционно и следгаранционно обслужване, спазвайки високите стандарти на "DEUTZ-FAHR" и "Ири Трейд".
- Наскоро Вашата фирма беше наградена от "SAMEDEUTZ-FAHR GROUP" с приза за най-добър следгаранционен сервиз за 2007 г . С какво вашият екип заслужи това признание?
- Тази награда е пряко следствие от усилията на нашите сервизни специалисти за въвеждане на системата за сервизно обслужване на клиенти на "DEUTZ-FAHR" и големите инвестиции на "Ири Трейд" в изграждане на базови центрове и сервизни пунктове, пълното им осигуряване с апаратура и обучението на нашите специалисти.
Наградата се връчва за десета поредна година, като тя е още по-ценна за нас, тъй като ние сме първата фирма, на която тя се присъжда още през първата година на съвместната дейност с "DEUTZ-FAHR". Също така искам да подчертая, че тази награда се връчва за първи път на вносител на "DEUTZ-FAHR" в България. Но тя е и пряк резултат от начина на работа на фирма "Ири Трейд" през годините – възприемането на сервизния алгоритъм на "DEUTZ-FAHR" беше естествено продължение на начина ни на работа с клиентите.
- Разкажете на нашите читатели какъв обем сервизни дейности извършва фирма "Ири Трейд" и какиви етапи на обслужване на техниката предлага.
- 24 месеца пълна гаранция за новите машини – така най-изчерпателно може да се опише нашата сервизна дейност при новозакупената техника. Това означава сервизна поддръжка и обезпечаване с консумативи и резервни части в рамките на няколко часа – без ограничения. За извънгаранционната техника, "Ири Трейд" предлага специална едногодишна гаранция на извършената дейност и вложените оригинални резервни части.
- С какви проблеми относно експлоатацията и поддръжката на техниката най-често се обръщат фермерите към вас?
- Голямото предизвикателство пред нашия екип беше, че в България техниката на "DEUTZ-FAHR" е добре известна и много разпространена. За кратко време нашият сервиз трябваше да обхване както новопродадената техника от "Ири Трейд", а също и продадената през годините и внесена като "втора ръка". Мисля, че нашите сервизни специалисти успяват да се справят отлично и с тази задача. Голяма част от техниката от изброените категории вече фигурира в нашата база данни и е обект на периодични прегледи от съответния базов център.
А във връзка с проблемите, бих искала да кажа, че техните корени не са в техниката, а в човешкия фактор. Под човешки фактор разбирам следното: решението на малцина фермери да ползват услугите на неофициален сервиз и влагането на неоригинални резервни части срещу съмнителна финансова изгода. Резултатът винаги е един и същ – бърза и невъзвратима амортизация на машината.
- Разкажете ни за непосредствените Ви планове.
- В началото споменах за предстоящото откриване на базов център във Враца. Освен това започваме серия от теоретично-практически конференции с фермерите, като своеобразният завършек на този цикъл ще бъде изложението в град Добрич, в края на месец август 2008 г.