Секторът все повече привлича младите потребители
2.5 млрд. евро са достигнали продажбите на биологични продукти във Великобритания през миналата година, се казва в годишния доклад на Асоциацията за почвите. Ръстът е от 2,8% в сравнение с предходната година.
Като цяло през 2014 г. общите продажби на храни и напитки се свиват с 1,1%, а цените на храните падат с 1,9%. Асоциацията прогнозира, че растежът на продажбите на органични продукти ще продължи и през 2015 г., като през 2016-та може да надхвърли 2.72 млрд. евро.
Във Великобритания органичният пазар се свива всяка година в периода от 2008 до 2012 в резултат на рецесията. Същевременно в Европа продажбите на биопродукти са се увеличили с 25% през същия период. Най-популярните органични продукти в Обединеното кралство са млечните, които представляват 27.9% от продажбите през 2014 г., следвани от плодовете и зеленчуците (23%), бебешките храни и напитките (10.4%).
В доклада се казва, че инвестициите в реклама и иновации в сектора на пакетирането на храните също стимулират растежа, благодарение на повече органични версии на утвърдени марки и онлайн продажби, които изпреварват тези на небиологични продукти.
Секторът все повече привлича младите потребители на възраст под 35 години.
Според доклада Германия има най-голям пазар на биологични продукти в Европа на стойност 7,6 млрд евро. Най-високата средна стойност на потребление на биопродукти на глава от населението е в Швейцария - 189 евро годишно, следвана от Дания - 159 евро. В Дания органичните храни имат най-голям пазарен дял - 8% от всички храни и напитки, следвана от Швейцария с пазарен дял от 6,9 %.