1. Начало
  2. Новини
  3. Пазари
  4. С 0.3% са се увеличили цените на хранителните продукти и безалкохолните напитки през март

С 0.3% са се увеличили цените на хранителните продукти и безалкохолните напитки през март

Снимка:

Най-голямо увеличение се наблюдава при зелето и морковите

Индексът на потребителските цени за март 2015 г. спрямо февруари 2015 г. е 100.4%, т.е. месечната инфлация е 0.4%. Инфлацията от началото на годината (март 2015 г. спрямо декември 2014 г.) е 0.2%, а годишната инфлация за март 2015 г. спрямо март 2014 г. е 0.1%. Средногодишната инфлация за периода април 2014 - март 2015 г. спрямо периода април 2013 - март 2014 г. е минус 0.9%, съобщават от Националния статистически институт

Най-голямо увеличение на цените през март 2015 г. според анализа се наблюдава при зеле - с 16.9% и моркови - с 9.0% следвани от листни зеленчуци - със 7.2%. Цената на ябълките се е увеличила с 5,9%, докато при цитрусовите и южни плодове увеличението е с 5.0%.

При останалите хранителни продукти увеличението е както следва:
хляб „Добруджа” - с 0.2%, тестени закуски и пици - с 1.1%, макаронени изделия - с 1.3%, свинско месо - с 0.4%, други видове месо (агнешко и ярешко) - с 0.6%, зрял чесън - с 1.4%, леща - с 2.8%, картофи - с 1.6%, оцет - с 1.5%, сол - с 0.7%, пресни зеленчукови подправки - с 0.9%, минерални води - с 1.1%, ракии - с 0.5%, вина и бира - съответно с 0.1 и 0.3%.

През март 2015 г. са се намалили цените на следните хранителни продукти: ориз - с 0.2%, брашно - с 0.3%, бял хляб - с 0.6%, месо от домашни птици - с 1.1%, малотрайни и трайни колбаси - с по 0.2%, мляно месо (кайма) - с 1.3%, маргарин - с 0.9%, сирене и кашкавал - с по 0.1%, слънчогледово олио - с 0.4%, млечни масла - с 0.1%, домати и краставици - съответно с 0.4 и 2.0%, зрял лук - с 0.8%, зрял боб - с 3.2%, захар - с 1.3%, кафе - с 1.1%, газирани напитки - с 4.1%, и други.

По данни на НСИ индексът на цените за малката кошница за март 2015 г. спрямо февруари 2015 г. е 100.2%, а от началото на годината (март 2015 г. спрямо декември 2014 г.) е 101.1% (табл. 3 от приложението).
През март 2015 г. цените на стоките и услугите от малката кошница за най-нискодоходните 20% от домакинствата са се променили спрямо предходния месец, както следва:
• хранителни продукти - увеличение с 0.1%;
• нехранителни стоки - увеличение с 0.6%;
• услуги - цените остават на равнището от миналия месец.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.