Втората най-важна експортна дестинация е Русия
Независимо от руското ембарго ЕС поддържа позицията си на световен износител №1 през 2014 г., като експортът на храни формира повече от 7% от всички изнесени стоки, формирайки излишък в размер на €18 милиарда, пише monitor.bg. В момента петте най-големи дестинации за Евросъюза в износа на храни и агро продукти са САЩ, Русия, Китай, Швейцария и Япония. Макар и далеч, САЩ поглъща 13% от общия износ. Въпреки че ЕС и САЩ са все още в преговори по инвестиционно-търговското трансатлантическо партньорство , то данните за 2014-та вече потвърждават нарастващото значение и укрепените връзки със САЩ в областта на търговията на селскостопански хранителни продукти.
През 2014 г. продажбите в САЩ са нараснали по-бързо, отколкото във всяка друга от петте най-големи държави.
Втората най-важна експортна дестинация е Русия, въпреки регистрирания драматичен спад в продажбите от -23% заради ембаргото за някои продукти - месо, млечни продукти, плодове и зеленчуци през втората половина на 2014 година.
Виното, алкохолните напитки, сайдерите и оцетът продължават да доминират в кошницата на изнасяните продукти, като всеки един от тях формира по 8% от общия износ в хранително-вкусовата промишленост. Най-високи печалби през 2014 са постигнати за продукти, които вече представляват значителна част от износа: детски храни, мляко на прах и суроватка, пшеница, шоколад и захарни изделия, както и субпродукти, приготвени от зеленчуци, плодове и ядки.
По отношение на вноса за общността предимно се внасят тропически плодове, ядки и подправки, кафе, чай, какаови продукти, които в повечето случаи отбелязват ръст в цените, отколкото през предходната година. Силно намалява обаче вносът в ЕС на захар и някои маслодайни култури.