Според експерти, това е възможност браншовиците да докажат качеството на преработените продукти
От 1 януари 2017-та, за период от две години, във Франция експериментално се въведе задължителното етикетиране за произхода на месото в преработени продукти, при които делът на суровината е равен или по-голям от 8% от теглото на готовия продукт. При млякото това изискване важи, когато съдържанието на напитката е равно или по-голямо от 50 на сто от теглото на готовия продукт, пише La France Agricole.
Все повече потребители настояват да знаят какъв е произходът на храните, които консумират. Производителите пък, от своя страна, са готови да съдействат за информирания избор на клиентите. От Федерацията на синдикатите приветстват мярката. Според експерти, това е възможност браншовиците да докажат качеството на преработените продукти. Етикетирането на произхода за прясното месо е в сила от 2015 г. Сега мярката се отнася и за колбасите, и другите готови изделия.