1. Начало
  2. Новини
  3. Производство и преработка
  4. Конкурсът „Храната и града“ ще подкрепи малки производители на традиционни и здравословни храни

Конкурсът „Храната и града“ ще подкрепи малки производители на традиционни и здравословни храни

Организаторите искат да селектират и подкрепят най-добрите идеи

Конкурсът „Храната и града“ ще подкрепи малки производители на традиционни и здравословни храни

• МЕТРО  ще търси до 2 октомври производители на аветнтични и здравословни храни, които хората в големия град все повече предпочитат
• Партньори на инициативата са Local Food и Slow Food
• Формуляр за кандидатстване и повече информация можете да намерите на www.metro.bg/city-food

МЕТРО България, в партньорство с мрежата за местни храни LocalFood.bg, Slow Food България, Gourmet Publishing и Sofia Invest Agency, ще търси до 2 октомври аветнтични и здравословни храни, които хората в големия град все повече предпочитат, за да направят ежедневната си диета по-природосъобразна, а трапезата си по-вкусна.
Конкурсът е част от кампанията на МЕТРО, посветена на ежегодния Ден на предприемача – 10 октомври, с който компанията изразява уважението си към всеотдайността и усилията, които собствениците на малкия и среден бизнес влагат в своята работа.

Конкурсът ще оцени най-добрите бизнес идеи за традиционни и здравословни храни, инициирани от стартиращи малки и микро предприемачи. Той е предназначен за фермери, производители и търговци в начален етап на дейността си – с история под 3 години и с персонал под 10 души, както и за такива, които все още нямат регистрирана фирма.

Организаторите искат да селектират и подкрепят най-добрите идеи на малки и микро предприемачи, насочени към здравословното хранене и връщането на хората от големия град към традицинната култура на хранене на българина.

Допустими кандидати са:
• индивидуални физически лица или малки общности от хора, които не са обединени в юридическо лице. Конкурсът е отворен и за хора със свободни професии - земеделски производители и занаятчии.
• юридически лица, които са търговски дружества, земеделски производители и занаятчии, кооперации, читалища и организации с нестопанска цел
• кандидати от всички градове и села на страната
В кои области търсим бизнес идеи?
• Земеделие и био земеделие
• Пчеларство и био пчеларство
• Билкарство
• Преработка на плодове, зеленчуци, ядки, семена и гъби
• Хлебарство
• Сладкарство, вкл. приготвяне на шоколад и сладолед
• Млечни и месни продукти
• Риба и морски дарове
• Пивоварство и винарство
• Магазини, заведения и къщи за гости.
Какви са критериите ни за подбор на идеи?
• Реализация на храни от биологично или традиционно производство (с технологии, които са се прилагали в миналото и има запазено познание за тях), или такова, в което са вложени само български продукти или продукти, доставени директно от микро и малки производители.
• Компетентност, квалификация и опит на кандидата.
• Мотивация за постигане на целите
• Автентичност и иновативност – идеите се отличават със своята характерност на продукта, технологията или производителя и реализират някаква новост на пазара
• Качество и приложимост на бизнес идеите
Награди и срокове.
Жури, съставено от представители на МЕТРО България и неговите партньори, ще селектира изпратените до 2 октомври идеи и публично ще обяви победителите, като ги награди на специално събитие в София на 10 октомври – Ден на предприемача.
Ще бъдат раздадени следните награди:
• Една Първа награда от 3000 лева – за стимулиране и развитие на бизнес проект, свързан с автентична и здравословна храна
• Две Втори награди от по 1000 лева – в подкрепа на проекти, свързани с автентична и здравословна храна
Формуляр за кандидатстване и повече информация можете да намерите на www.metro.bg/city-food

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.