САЩ остават най-големият пазар на сирене в света
Световната консумация на сирене нараства. Латинска Америка, Близкият изток и Африка се приближават до САЩ и Европа в потреблението на продукта, според доклад на агенцията за пазарни проучвания Евромонитор.
Сиренето е един от най-скъпите хранителни продукти. В периода между 2015 и 2020 г., половината от новите продажби на сирена ще бъдат в Латинска Америка, Близкия изток и Африка, посочват експерти. Средната годишна консумация на сирене на човек от населението в Бразилия, Мексико и Египет е около 4 кг, в сравнение с 10 килограма за пазари като германския. Китай също е перспективна страна за износителите. Все повече международни играчи ще получат достъп до тези пазари. Това ще бъдат преди всичко големи компании, които разполагат с достатъчно капитал. Проблемите в Близкия изток са свързани с дистрибуцията на продукта, която се осъществява от независими, малки бакалии. За Латинска Америка най-голямото предизвикателство е конкуренцията с местните производители. Някои компании вече са разработили специфични видове сирена, които отговарят на вкусовете на местното население.
САЩ остават най-големият пазар на сирене в света, който възлиза на 22 милиарда долара и вероятно ще надхвърли 27 милиарда към 2020 г.