В Европа около 53% от потребителите отправят критичен поглед към етикета на храните
Търсенето на екологично чисти продукти и естествени оцветители в Азия нараства. Това сочат данните от проучване сред 5000 потребители в цял свят.
В Европа около 53% от потребителите отправят критичен поглед към етикета на храните и напитките, докато в Азия този процент достига 83. В някои засегнати от кризата европейски страни, в т.ч. Франция и Германия, се посочва, че 25% от анкетираните залагат на достъпността на храната, а не толкова на нейната здравословност и натурални съставки. Германските потребители подхождат доста прагматично към храната – макар, че осъзнават връзката между естествените храни и тяхното здраве, те не са особено склонни да инвестират много време и пари в достатъчно здравословен режим на хранене, посочват експертите.
В проучването са участвали потребители на възраст между 18 и 70 години от Бразилия, Китай, Франция, Германия, Индонезия, Полша, Испания, Тайланд, Великобритания и САЩ. Търсенето на естествени оцветители ще продължи да расте, особено в развиващите се пазари. Естествените оцветители се извличат от плодови и зеленчукови концентрати. В Западна Европа търсенето на природни оцветители е най-динамично и с най-голям пазарен дял - 26% през 2014 г. със стойност 278 милиона евро. Очаква се към 2020 г. този пазар да надхвърли 400 милиона евро.