1. Начало
  2. Новини
  3. Околна среда
  4. За трета поредна година глобалната инициатива PARK(ing) Day ще се проведе в София на 20 септември

За трета поредна година глобалната инициатива PARK(ing) Day ще се проведе в София на 20 септември

Проектът ще превърне 28 паркоместа в място за алтернативни занимания

За трета поредна година глобалната инициатива PARK(ing) Day ще се проведе в София на 20 септември, петък, и ще превърне 28 паркоместа в място за алтернативни занимания, различни от паркирането на кола.

Организаторите от фондация "Кредо Бонум" тази година са успeли да спечелят на страната на инициативата множество културни организации, чуждестранни посолства, университети, медии и частни бизнеси. През 2011 г. в събитие се включиха 11, а през 2012-та - 21 паркоместа.

През двете предходни години PARK(ing) Day предизвика в рамките на един ден различни собственици или наематели на места за паркиране да погледнат на тях като локации за почивка, игри, екологични занимания, рисуване, хамаци, зеленина или за онлайн сърфиране. С други думи - "един ден, в който местата за паркиране се превръщат във временни паркове", както гласи и мотото на кампанията.

Инициативата е част от Европейската седмица на мобилността, в която София участва между 16 и 22 септември, и е подкрепенd от Асоциация за развитие на София, Столичнаjd община и Центъра за градска мобилност. 

Проектът PARK(ing) Day се ражда през 2005 г., когато арт и дизайн студиото от Сан Франциско на име Rebar превръща едно паркинг място във временен градски парк, предизвиквайки хората да преосмислят начина, по който се използват улиците. Оттогава PARK(ing) Day се развива в световно движение, в което участие взимат различни организации и личности, които създават нови форми на преходни публични пространства.

През последните години участниците по света са превръщали паркинг места в безплатна здравна клиника, градска ферма, арт инсталация, политически семинар, място за безплатни уроци по танци и йога, магазин за безплатен ремонт на велосипеди и дори парк(инг) сватба.

Мисията на PARK(ing) Day е да привлече внимание към нуждата от повече градски, отворени за хората пространства, да предизвика публичен дебат около това как се създават и разпределят обществените пространства и да подобри качеството на градската среда в рамките на един ден и едно паркинг място.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.