1. Начало
  2. Новини
  3. Производство и преработка
  4. Нови правила за френските вериги

Нови правила за френските вериги

Не всички са доволни от нововъведенията

Нови правила за продажбите на хранителни стоки във Франция. Целта е по-справедливо заплащане на труда на фермерите. Основната промяна гласи, че стоката трябва да се продава с минимум 10 процента над цената, на която е закупена.

Това означава, че и при акции и намаления, с които търговците привличат клиенти, 10 на сто от цената ще отиват при производителя. Правителството въведе мярката с идеята да позволи на веригите да плащат повече на своите доставчици, без да се налага да вдигат цените за крайния потребител.

От земеделското министерство обясниха, че задължителната надценка е важна стъпка за по-справедливо разпределение на акумулираните печалби по веригата. Според ведомството мярката се отнася само за 7 процента от хранителните стоки, които в момента се продават с минимален марж, така че потребителите нямало да усетят голяма разлика.

Новите правила ще важат първоначално за две години и са част от пакет мерки, договорен миналата година на кръгла маса по въпросите на селското стопанство и хранителната индустрия. Друга мярка от този пакет, въведена в началото на 2019-та ограничи допустимите намаления до максимум 34 процента от обикновената цена.

Не всички са доволни от нововъведенията. Потребителски организации и търговците на дребно предупреждават, че разходите за търговците ще се вдигнат с 1,7 до 5 милиарда евро. Тези разходи ще бъдат разпределени върху цените на продуктите, така че всяко домакинство ще харчи годишно 177 евро повече за храна.

Според браншовата организация на хранителната индустрия френските потребители били готови да плащат по-високи цени, стига да са сигурни, че това ще помогне на фермерите и преработвателите.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.