Българските вина са с превъзходно качество, но не са рекламирани достатъчно
Производителите на вино настояват за постоянна промоционална кампания. По думите им няма как секторът да бъде разпознаваем извън страната без последователни инициативи за популяризиране. Българските вина са с превъзходно качество, но не са рекламирани достатъчно. Стъпка към това е обединяването на производители.
Българските вина са били популярни в далечното минало, най-вече заради големия износ към тогавашния Съветски съюз. В последните години обаче българското производство губи позиции сред огромната международна конкуренция.
Според председателя на енолозите в България избите на територията на страната могат да претендират за място на европейските и световни пазари.
България може да бъде интересна и конкурента с местните си сортове грозде. Но дори и популярните по цял свят селекции дават различен вкус, според мястото на отглеждане. Тихомир Трифонов работи като енолог в района на Варна.
Старите български сортове "Димят", "Рубин", "Мискет" и "Мавруд" са сред новите страсти в Европа и у нас коментират управителите на ресторанти при посещения в Южна Франция. Според тях световният хайлайф все повече се заразява от българския вкус.
Гледайте подробности в новините на телевизия Агро ТВ.
Автор: Мирела Спасова