Кастинг за напитки направиха и посетителите на „Винария 2014“

Победителите бяха обявени на тържествена церемония на 3-ти април

Своя класация на вина направиха и посетителите на Международната изложба за лозарство и винарство „Винария 2014“. Два дни те дегустираха продукти в конкурса „Изборът на потребителя“ в Международен панаир Пловдив, а победителите бяха обявени на тържествена церемония на 3 април. Фаворитите на публиката получиха и златни медали, след като Панаирът възобнови тази традиция. За да се гарантират обективността на оценките, кастингът мина при строги правила - бутилките бяха двойно кодирани и обвити с плътна хартия, скриваща името на производителя и марката.

В раздел „Бели вина“ най-високият приз бе присъден на „Покрит мост Шардоне, 2013“ на „Винал“. Подгласници станаха “Спиритус Санктус – Мускат джиало, 2013“ и „Спиритус Санктус – Вионие, 2012“ на „Ивком трейд”. Златен медал при розовите вина грабна „Кинта Вал д Алдея Розе, 2013“, представено от „Вини Португалия“, а второ и трето място заеха „Розе от Каберне Совиньон,2013“ на „Винарска изба Сопот“ и „Solento Negroamaro, Розе 2010“ на „Ловико Лозари“.

Новата винарна от Сопот спечели и златен медал в раздел „Червени вина“ с „Каберне Совиньон, 2013“. На втора позиция е „Каберне Совиньон, 2011“ на „Ловико Лозари“, а на трета - „Спиритус Санктус - Сенсус Вер., 2011“ на „Ивком Трейд”. Конкурсът се проведе за четвърти път и отново даде възможност на производителите да разберат как се приемат техните марки от потребителите. Инициатори на надпреварата са Международен панаир Пловдив, Асоциация „Активни потребители“ и Националната лозаро-винарска камара.

За партньорство в организирането на „Винария 2014“ специална грамота получи „Ферерри груп“. „От няколко години сме тук и щандът ни става все по-голям, защото резултатите от участието са хубави“ – така собственикът на компанията Маурицио Феррери благодари на Панаира за отличието. Грамоти за партньорство в провеждането на Международната изложба за храни, напитки, опаковки, машини и технологии „Фудтех 2014“ бяха дадени на Асоциацията на месопреработвателите в България, Асоциацията на млекопреработвателите в България, Сдружение „Българска асоциация на професионалните готвачи“, която прави уникалния Гурме салон.

Сред отличените бяха „Бългериън фейр сървисис“, организатор на изложбата „Вкусовете на Италия”, и Националната асоциация на децата и младите хора с диабет за прояви, свързани с профилактиката на опасното заболяване. За принос в Международната изложба за оборудване на хотели, ресторанти, кафетерии и търговски обекти „Хорека Пловдив“ грамота взе фирмата „Вера 94“. На церемонията бяха наградени и победителите в Конкурса за дизайн, който е съвместна проява на Националната асоциация за дизайн и реклама, Организацията за управление и защита на авторски права „Иза-арт“ и Международен панаир Пловдив. За най-добър на дизайн на експозиция на „Винария 2014“ бяха отличени дизайнерът Борис Йорданов и фирма „ТМ инокс“.

Призът за дизайна на опаковка отиде при Винченцо Латоре за етикета вино „Primitivo Cantine Imperatore” на италианската винарна „Императоре“. Награда получи и фамилия опаковки за стара „Троянска сливова ракия“ с дизайнер Красимир Трифонов. Атрактивните експозиции и новостите, показани в тях, привлякоха повече посетители специалисти в сравнение с миналата година.

Голям е интересът към технологиите, техниката, оборудването и материалите за лозарството и винарството, които са по-широко представени на тазгодишната „Винария“. Изложенията продължават до 5 април в Международен панаир Пловдив, като палатите са отворени за посещение от 9 до 18 ч., а в послединя ден – до 14 часа.

Коментари (0)
Няма коментари.

Добави коментар