Ани Димитрова, Търговски мениджър в Nuseed:

Nuseed разработва слънчогледови хибриди от световна класа за най-добро представяне на всеки един пазар

Много сме силни в сегментите, които носят добавена стойност за фермерите

Ани, първо няколко думи за Вас – какво Ви свързва със семенарския бизнес и как стана така, че компанията Nuseed Ви избра да бъдете неин служител в Европа?

Земеделието е моята голяма страст. Откакто започнах да уча в Аграрния университет в Пловдив, вече знаех, че ще се занимавам с това. Естествено след дипломирането започнах да работя в бранша. С над 10 години опит в селскостопанската индустрия, в момента съм в Nuseed вече три години. Много съм доволна от напредъка на компанията и от нейния успех.

Няколко думи за компанията – кога и къде е създадена, с какво е известна, върху селекцията при кои култури работи?

Nuseed е основана през 2006 г. в Австралия и е изцяло дъщерно дружество на Nufarm Limited (ASX: NUF). Днес в световен мащаб се съсредоточаваме върху три земеделски култури - слънчоглед, рапица и сорго. Ние разработваме нови семена за нуждите на потребителите. Има близо 300 служители на Nuseed, включително и над 100 служители в научно-изследователската дейност, които работят в девет глобални локации, както и в два от най-модерните иновационни центъра.

Как е представена Nuseed в Европа, а по света?

В световен мащаб Nuseed е призната като компания за семена, фокусирана върху повишаване на стойността на храните и фуражите чрез усъвършенстване на технологията на производство на семена. Компанията разработва патентовани продукти от рапица, слънчоглед и сорго, които се предлагат в над 25 държави. Nuseed има съществуващи проекти за селекция и маркетингови стратегии за слънчоглед, базирани в Калифорния, Аржентина, Сърбия и Австралия.

Всъщност, кога и как Nuseed дойде в България?

Първите търговски дейности започнаха преди много години в България чрез дистрибуция. Тогава в страната нямаше Nuseed служители. Все още сме много малък екип, но имаме дистрибутори, които са експерти и работят в тясно партньорство с нас. Всички в бизнеса със семена знаят, че България е един от най-силните участници в слънчогледовия пазар в Европа, така че за Nuseed беше важно да създаде силни и надеждни връзки в страната от самото начало.

Какви са основните предизвикателства в ежедневната Ви работа като търговски мениджър?

Както всеки от колегите ми в селското стопанство и аз мога да кажа, че всяко предизвикателство, пред което е изправен фермерът, е и мое предизвикателство. В крайна сметка моята работа е да се грижа за клиентите на Nuseed. Това е приоритет номер едно. Максимизирането на добивите за фермера е най-голямото предизвикателство в световен мащаб поради редици причини. Nuseed е фокусирана върху преодоляването на това предизвикателство със сегашното портфолио и предстоящите продукти, които са в процес на разработка.

Има ли нещо, което отличава Nuseed от останалите семенарски компании у нас, както и нейната селекция?

Nuseed е водещa селекционна фирма за слънчогледови хибриди, както и на продукти, селектирани за региона. Портфолиото ни има перфектния продукт за всяка ферма, без значение дали производителят търси високоолеинови, линолови или конфекшън семена. На глобално ниво имаме и проекти, които ни отличават от другите компании за семена. Най-новото попълнение към Nuseed културите се нарича Carinata и това е нехранителна маслодайна култура, предназначена за устойчиво производство на биогорива.

Върху кои култури акцентира Nuseed на българския пазар? Ще увеличавате ли асортимента?

Стратегическите ни инициативи за България през следващите години са да се съсредоточим за по-нататъшно развитие на нашите маслодайни семена, както за високоолеинови, така и за линолови слънчогледови хибриди. Това означава, че имаме нови хибриди – Clearfield, Clearfield + и Express. Разбира се, ще се развие и нашата търговска оферта за конфекшън продукти.

Представете акцентите в продуктовата гама на Nuseed. Знаем, че конфекшън сегментът е особено важен за компанията и какво е търсенето на този хибрид хибриди на българския пазар?

Добре познат в България и в региона е нашият конфекшън – маслодаен сегмент с продукти X4428 и X9676, които са Clearfield, по-известни като Badger. Новият продукт, който идва е N5LE442 и това е Express технология. В конфекшън сегмента с гамата Onyx ние отиваме една стъпка пред всички останали конкурентни компании. Те имат приятен аромат, богат вкус и текстура, като в същото време са лесни за белене. Водещи хибриди от този сегмет на регионално ниво са N5LM307 (Clearfield), N6LM304 (Clearfield Plus), N5LM301 (Clearfield) и N6LE417 (Express), които в момента са достъпни в регионален мащаб. В сегмента на шарените хибриди тази година ще пуснем хибрид, който е тип два пъти XXL и ще донесе добавена стойност за фермерите.

Новото във високоолеиновото и линоловото портфолио са хибридите от технологиите Clearfield, Clearfield + и Express.

Новите хибриди са N4H309 E и N4H470 CLP, високоолеинови Express хибриди с голям потенциал. Със сигурност има подходящ продукт за всяка ферма.

Пълната ни оферта може да намерите на нашия уебсайт.

www.nuseed.bg

 

Как хибридите на Nuseed се справят със съвременните предизвикателства в земеделието – суша, болести, неприятели и в какви технологии предлагате хибриди?

Научно-изследователските и развойни екипи на Nuseed разработват слънчогледови хибриди от световна класа за най-добро представяне на всеки един пазар.

Нашите регионални екипи гарантират, че продуктът е тестван на местно ниво и устойчив на специфични заболявания и климатични условия, които не влияят на добивите.

Устойчивостта на хербицидите наистина промени начина, по който фермерите гледат на културата слънчоглед. Механичната борба с плевели не дава достатъчно задоволителни резултати. Днес развиваме хибридите с хербицидна устойчивост. Тази технология позволи на земеделските производители да бъдат по-ефективни и да се справят по-добре с контрола върху плевелите. Това води до по-високи добиви. Всеки фермер може да избере Clearfield, Clearfield Plus или Express хибрид от нашето портфолио.

Какви опитни полета имахте през 2019 г. – къде, на какви площи, кои хибриди бяха тествани?

През 2019 г. нашите опити бяха проведени в България, Унгария, Молдова, Румъния, Сърбия, Испания и Франция. Те са направени от различен пробен дизайн, при който можем да сравним нашите продукти с други присъстващи на пазара днес. По този начин се забелязва регионалния потенциал.

Как се представиха хибридите на опитните полета, какви добиви бяха получени?

Можем да кажем, че опитите в България и съседните страни бяха повече от успешни. Продуктите показаха наистина добри резултати, въпреки не толкова благоприятните метеорологични условия в някои региони.

Какъв е пазарният дял на Nuseed в България? Какви добиви получиха стопаните?

В момента Nuseed има около 4% пазарен дял. Земеделските стопани бяха доволни от резултатите.

Нови предложения за сезон 2020?

Както споменах по-рано, Nuseed може да предложи слънчогледови семена от всеки тип и сегмент. Имаме нови хибриди във високоолеинов сегмент във всички налични технологии, т.е Cleafrield, Cleadfield Plus и Express. Също така, нови хибриди в конфекшънсегмент като XXL тип и Onyx, нови хибриди в маслодайния конфекшън и линолови.

Много важна е ролята на дистрибуторите – кажете с колко дистрибутора работите, как си партнирате, с какво те могат да бъдат полезни при лансирането на селекцията на Nuseed?

В България за сезон 2020 Nuseed слънчогледовите продукти ще се разпространяват чрез Balea Group и Brevis. Много сме горди с партньорството, което успяхме да развием с дистрибутори, които са абсолютно отдадени на успеха на нашите продукти. Nuseed предлага маркетингова и агрономическа подкрепа, но нашите дистрибутори са наистина добре запознати с бизнеса в регионален план. С нетърпение очакваме новия сезон.

Събития, които ще провеждате през 2020 г. Амбиции за пазарен дял?

През 2020 г. планираме да проведем опити в различни страни в региона, тъй като освен новите хибриди, които ще стартират през пролетта на 2020 г., ние сме в етап на развитие и на сегашните. Те трябва да бъдат тествани и добре позиционирани. Всяка година организираме за нашите клиенти един ден на открито, където те могат да видят предварително нашето бъдещо портфолио и да изберат от първа ръка какво да предложат на своите клиенти, като знаят подробно всички характеристики на хибридите. Тази година събитието се планира да бъде в Унгария. Всички дейности са предварително планирани и синхронизирани с нашите дистрибутори. За Nuseed най-важното е да успеем да покрием всички нужди на нашите клиенти и фермери. Както казах по-рано, ние предлагаме всички видове слънчогледови семена и сме много силни в сегментите, които носят добавена стойност за фермерите, така че това е важно за нас. Пазарният дял е просто число.

Удовлетворението на фермера е ключът!

Коментари (0)
Няма коментари.

Добави коментар