Българските винопроизводители изоставят руския пазар

Търсят се възможности за масиран пробив на пазарите в САЩ, Китай и Япония

Новите пазари, към които българските производители са се насочили и търсят масиран пробив са на първо място САЩ, следвани от Китай и Япония. Искаме да обърнем по-сериозно внимание още на Бенелюкс, на Великобритания и на скандинавските страни, може би и на Южна Корея. Това съобщи Галина Нифору, председател на Българската асоциация на износителите на вино, която бе част от браншовите организации, участвали в представянето на български продукти със защитени наименования в ЕС, пише mediapool.bg.

Руският пазар не ни е интересен, допълни тя. Нашите членове предлагат наистина висококачествени вина, а пазарът в Русия е много нерегулиран. С него много трудно се работи заради постоянните изменения в регламентите, обяснява специалистът.

На българския пазар защитеният произход не генерира по-висока цена и популярност, но в чужбина той гарантира качество, посочи още Нифору.

Вината със защитен географски произход у нас са 54 на брой. Става въпрос не за определени марки вино, а за региони, като Асеновград, Пловдив, Свищов, Мелник, Благоевград и т. н.

Коментари (0)
Няма коментари.

Добави коментар