Ренесанс на алуминиевия кен в Германия

Изчезнала почти преди 17 години, алуминиевата кутийка за напитки преживява ренесанс в германските супермаркети. През миналата година в страната са продадени близо 4 милиарда кенчета, или 10 процента повече, отколкото през 2018-та.
 
През 2003 година продажбите на напитки в кутийки от 330 и 500 милилитра бяха стигнали дъното, след като тогавашният министър на екологията в Берлин, Юрген Тритин, прокара закон, с който за всеки кен клиентът трябваше да плати 25 евроцента депозит. Преди въвеждането на депозита в Германия се продаваха по 7 и половина милиарда такива опаковки, а през 2003-та броят се срина до 300 милиона.  
 
Междувременно пласментът на алуминиевите кенове се е възстановил на повече от 50 на сто, показват най-новите данни на Федералната служба за статистика. Двигател на растежа са най-вече бирата и енергийните напитки. И в двата сегмента през 2019 година са продадени над 1 милиард бройки, останалата част се разпределя между безалкохолните напитки и нишови продукти, като вино например.