Кампанията ИЗБИРАМ 380 се изправя срещу кризата като популяризира българския баркод

Малцина у нас знаят, че първите три цифри на баркода на всяка стока показват държавата на произход


• Инициативата подпомага българската икономика в условията на разрастваща се криза заради COVID-19.

• Повишената консумация на български продукти е спасителна мярка за земеделието и хранително-вкусовата промишленост

• Министърът на земеделието, храните и горите Десислава Танева подкрепи инициативата

bkod


Асоциация на земеделските производители в България (АЗПБ) стартира национална информационно-образователна кампания ИЗБИРАМ 380, съвместно със специализираната земеделска онлайн платформа Agrozona.bg. Целта на инициативата е промяна на потребителските навици и насърчаване консумацията на български продукти в търговските вериги. Кампанията се провежда с институционалната подкрепа на Министерството на земеделието, храните и горите (МЗХГ). Всичко за кампанията можете да намерите тук: https://izbiram380.agrozona.bg/

Малцина у нас знаят, че първите три цифри на баркода на всяка стока показват държавата на произход. Българският префикс е 380 - с бърза проверка на баркода, всички могат да разпознаят произхода на продукта и да се уверят, че той е произведен в България. За целта е необходимо потребителите да обърнат стоката, която е в ръцете им и да разберат къде е произведена. От асоциацията смятат, че кампанията може да се възприеме като лесно предизвикателство по силите на всеки потребител, но с масови съвместни усилия, промяната на потребителските навици може да се превърне в мощен импулс за българската икономика.

"Избирам 380" се провежда с подкрепата на Министерството на земеделието храните и горите. Това е поредната инициатива на АЗПБ в подкрепа на българските производители, зад която застава министър Десислава Танева. Само преди ден нейното предложение търговските вериги да бъдат задължени да продават храни от местни производители, бе прието от Министерски съвет. Водещи производители от земеделския сектор и хранително-вкусовата промишленост също подкрепиха инициативата.

„Освен трагедия от здравен характер, пандемията на коронавируса представлява и огромна заплаха за икономиката. Много български производители в земеделието и хранително-вкусовата промишленост са изправени пред фалит. В тази ситуация една от малкото спасителни мерки ще бъде повишената консумация на български продукти. В дългосрочен план кампанията има за цел да насърчи съзнателния избор на потребителите, който постепенно ще окаже влияние върху финансовите резултати на българските компании и да създаде повече работни места”, сподели председателят на АЗПБ Венцислав Върбанов по повод инициативата.

Кампанията „Избирам 380“ неслучайно стартира в седмицата преди Великден – заради очакваното по-високо потребление на продукти и е практическо продължение на традиционните кампании за стимулиране на консумацията на стоки, родно производство. Кaмпанията на agrozona.bg и АЗПБ обаче няма да се ограничи с христианския празник, а е замислена като дългосрочна инициатива с периодични пикове около националните празници, когато традиционно потребителската активност е най-висока.

Това е поредната идея на АЗПБ за справяне с кризата от началото на извънредното положение в България. Само в рамките на две седмици от асоциацията направиха редица предложения, които впоследствие бяха одобрени от земеделското ведомство и Министерски съвет, и вече дават резултати. Такива са мярката безработните лица да могат да работят в селското стопанство, без да бъдат лишени от обезщетенията си; специалният статут на карантиниране за земеделските работници, което гарантира непрекъснат цикъл на работа; както и ангажиментът на търговските вериги да бъдат задължени да продават храни от местни производители.

От Асоциацията подчертават, че икономическият патриотизъм е концепция, която се обсъжда все по-често в редица европейски държави, а и навсякъде по света като мярка срещу кризата. Тази мотивирана и здравословна конкуренция с чуждестранните стоки ще даде допълнителен стимул на местните производители за иновации, като повишават ефективността на своите производства и да подобряват качеството на своите продукти.

От АЗПБ съобщават още, че съвместно с Института по аграрна икономика подготвят анализ за положителния икономически ефект от консумацията на български продукти и цялостните ползи за родната икономика.

 

 

Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина, за да получавате всеки петък най-важната седмична информация.

За още новини – харесайте страницата ни във FACEBOOK.