Интерагри е единственият официално оторизиран представител на New Holland за България

Снимка:

Даниел Минев, управител на Интерагри България

- Да предлагате световноизвестния бранд New Holland за България определено е престиж, но и огромна отговорност, инвестиции, прецизен мениджърски подход и т.н. В този смисъл, какви са Вашите предимства да бъдете оторизирани официално да предлагате марката и съответно – какви са ангажиментите Ви?

- Ние сме оторизирани от производителя да работим с продуктите, имаме достъп до пълната информация както по отношение на правилното им позициониране и продажба, така и по отношение на обслужването им. Отговорността ни, от друга страна, е да осигурим работоспособни машини за клиентите. Наше задължение е да използваме само оригинални резервни части.

- Това е важен момент, който трябва да бъде изяснен. Обяснете, заслужава ли си фермерите да се доверяват на неоторизирани търговци?

- Влагането на неоригинални резервни части, които не са сертифицирани от производителя, води до неправилна работа на машината и това може да причини повреда на някои други възли и компоненти. Ако това се случи на полето в разгара на жътва, загубите могат да бъдат много големи. Рискът е сериозен и не си струва да се поема. Освен това тези части нямат дължината на живот на оригиналните части и трябва да се сменят по-често, което няма да бъде евтино за клиента.

- Това е един от подводните камъни при работа с неоторизиран представител. А може ли да възникне проблем при сервизното обслужване на техниката?

- Неоторизираните търговци, които се опитват да обслужват машините, нямат необходимата квалификация, познания, софтуер и документация, не разполагат с оригинални резервни части, но дори и да разполагат, предпочитат да влагат неоригинални, които са много по-евтини. Това е много порочна практика. Неоторизираната намеса в една машина е риск за клиента. Особено, ако говорим за намеса в електрониката, където щетите могат да са в размери на хиляди евра.

- Какво е отношението на производителя към подобна неоторизирана намеса?

- Производителят не толерира това. В много драстични случаи може да се стигне до сваляне на гаранция на машините, когато има сериозна и значителна намеса, която е довела до големи повреди.

- Като споменахте гаранция, кажете каква гаранция дава New Holland за своите машини?

- Гаранцията на всички машини на New Holland е 12 месеца. В рамките на нашата страна само Интерагри България и нашите дилъри сме оторизирани да въвеждаме машини в експлоатация и да стартираме гаранционния период. След това имаме ангажимента да въведем тази информация в електронната система на производителя. А клиентът може да разчита, че в продължение на една година, ако се установят производствени дефекти, съответните части ще бъдат подменени безплатно.

- Клиентите получават ли гаранция, ако закупят машина от неоторизиран търговец?

- Неоторизираните търговци на практика се третират от производителя като крайни клиенти, тъй като те купуват машина от официален дилър. Това означава, че гаранцията на тази машина започва да тече от този момент. Докато тя стигне до крайния клиент – фермер или земеделски производител, част от тази гаранция вече е изтекла. Не са редки случаите да се предлагат машини с напълно изтекла заводска гаранция. Това обикновено се спестява на клиента, като на него му се предлага „Пълна“, „Абсолютна“ или някакъв друг вид гаранция от прекупвача, но не и заводска гаранция от производителя. А именно тя покрива всички възли и агрегати и осигурява безплатна помощ при нужда. Потребителите трябва да са абсолютно наясно с този въпрос, когато планират покупка на селскостопанска техника: на практика прекупвачите също купуват от официални представители, най-често от други страни в Европа, като това води до частично или пълно отпадане на гаранцията, поради което те ще ви предложат една машина на „по-изгодна“ цена. 

- Имате ли ангажимент да обслужвате техника с марка New Holland, ако тя не е закупена от Интерагри България?

- Да, определено. Но трябва да направя уточнение при какви условия. Когато става въпрос за машина, закупена от неоторизиран търговец, тя ще бъде ремонтирана при нас, но клиентът трябва да заплати за ремонта и да си потърси възстановяване на сумата от съответния търговец, ако той му е дал гаранция за нея. Освен това ние ремонтираме закупените от нас машини на преференциални цени.

- Както знаем, превантивната грижа за машините може да осигури дълга и безаварийна работа на полето. Вие какъв ангажимент имате по отношение на профилактиката?

- Профилактиката е дефинирана от производителя, който на определени интервали препоръчва да се правят обслужвания на машините. В гаранционния период те са задължителни. В следгаранционния период профилактиката е избор на клиента. Ние я препоръчваме, за да се избегнат повреди в моменти, когато машината е най-необходима. При машини, на които редовно се извършват профилактични прегледи, възникват по-малко проблеми по време на кампания. В крайна сметка никога профилактиката не е по-скъпа от един неплануван ремонт, особено в разгара на кампанията – там загубите могат да бъдат огромни.

- Къде са разположени сервизните центрове на Вашата компания?

- Работим с дилърска мрежа в Плевен, Русе, Добрич, Бургас, Стара Загора и Пловдив, където имаме и сервизни центрове. Разполагаме и с наши обекти в Стара Загора и Враца. Освен това се разчита много на мобилни сервизни групи. Инвестициите в сервизната ни мрежа са постоянни и значителни. Има първоначална инвестиция и след това – непрекъснато се инвестира в обучението на хората, в оборудване и т.н. Имайки предвид огромната продуктова гама на New Holland, буквално всеки месец се провеждат обучения. New Holland имат определени правила каква трябва да бъде квалификацията на специалистите, с какво трябва да бъдат оборудвани и т.н. Така че във всяко едно отношение ние работим на 100% по стандартите, зададени от компанията производител.

интервю на Светла Стефанова  

Коментари (0)
Няма коментари.

Добави коментар