1. Начало
  2. Новини
  3. Храни, Напитки, Здраве
  4. Консумацията на безалкохолни напитки е намаляла със 7 % през 2009 г.

Консумацията на безалкохолни напитки е намаляла със 7 % през 2009 г.

Единствено потреблението на “Студен чай” бележи ръст

Консумацията на безалкохолни напитки е намаляла със 7 процента през 2009-а година, съобщават от асоциацията на производителите на безалкохолни у нас съобщи dariknews.bg. Всеки от нас е изпил през миналата година средно 226 литра от тези напитки, което е с 16 литра по-малко спрямо 2008-а. Спад се отчита във всички групи и категории напитки с изключение на категориите “Студен чай” и “Лайт”.

Що се отнася до газираните напитки потреблението е намаляло със 7,5 процента или със около 54 млн. литра. Потреблението на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води през 2009 г. е по-малко с 6,3 на сто или с близо 50 милиона литра. Българинът е изпил средно 106 литра или 6 литра по-малко на годишна база през 2009-а. консумацията на плодови сокове и нектари пък е свил средно с литър до 12 литра за годината, а общо потреблението е паднало с 9,3 на сто.

Обемът на потребление на негазирани напитки през 2009 г. е намалял със 7,3 процента в сравнение с предходната година. В тази група напитки най-голямо намалението се отчита при плодовите сиропи – с 11 процента. Доброто изключение през 2009 г. е потреблението на напитки от групата “Студен чай” с ръст от 5,6 процента, отчитат от асоциацията на производителите на безалкохолни.

За първи път през последните няколко години в групата “Спортни и енергийни напитки” се отчита спад от 13,2 на сто. Това е групата с най-малък относителен дял сред безалкохолните напитки, но с най-висока средна цена на българския пазар.
Броят на регистрираните в Министерство на здравеопазването обекти за производство на безалкохолни напитки към края на 2009 г. е 268 или с 19 по-малко от същия период на предходната година.


 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.