За това настояват собственици на малки и средни лозови масиви
Виненият туризъм да бъде регламентиран в Закона за туризма. За това настояват собственици на малки и средни лозови масиви. Според тях само по този начин печалбата на семейните винарски изби ще се облага с данъци, а продукцията ще се контролира от съответните органи. В момента фамилните винарски къщи не могат да предлагат свободно продукцията си, а в същото време интересът на туристите към традиционните за различните региони вина се увеличава.
Само в Асеновград, където се прави най-добрият мавруд у нас, над 100 малки изби са готови да се включат в разработването на винения туризъм, ако той бъде регламентиран. Семейните механи не са промишлени предприятия и към момента повечето от тях не могат да работят по Закона за виното и спиртните напитки, информира БНТ.
В повечето европейски държави продажбата на вино в семейните изби е регламентирана. Според родните майстори - винари, законът в Австрия например, може да бъде използван и у нас.
Доброто вино, подходящото мезе и автентичната обстановка превръщат семейната изба в малък, но атрактивен туристически обект. А наличието на повече винарски къщи в съответния регион очертават и различните пътища на виното.
Според лозаро-винарската камара "Тракия", в страната се оформят пет историко-географски маршрута за винен туризъм, които обхващат райони със столетни традиции в производството на бели и червени вина.