1. Начало
  2. Новини
  3. Институции
  4. 400 екипа на ИАГ ще отговарят на сигнали към постоянния център на телефон 112

400 екипа на ИАГ ще отговарят на сигнали към постоянния център на телефон 112

Времето за реакция ще е между 30 минути и 1 час и половина

„Откриваме постоянния център към телефон 112 за получаване на сигнали за различни нарушения в горите. Той е денонощен, сигналите ще бъдат проверявани от 400 екипа в системата на Изпълнителна агенция по горите и държавните горски предприятия”. Това каза министърът на земеделието и храните Десислава Танева по време на откриването дежурен център към телефон 112, което се проведе в събота, 6 юни. На него ще се приемат и обработват сигнали свързани с нарушения в горските територии на страната.

„Времето за реакция от получаването на сигнала до проверката на място ще бъде от 30 минути до 1 час и половина“, обясни Танева. Тя посочи, че това е една стъпка по-близо макар и малка, в общия пакет от мерки, които са започнали да се прилагат от ноември за ограничаване на незаконните дейности на горските територии. „Върви процедура за приемане на промените в Закона за горите. От мерките някои са все още в процедура, както обявихме до есента смятаме да приключим с въвеждането на електроните системи на пластините с уникални идентификационни номера при маркирането на дървесината“, коментира още министърът. „Всички мерки целят едно - щадящо ползване на горите, опазване на горските територии и ефективни мерки за борба срещу незаконните дейности в горите“, заяви министър Танева.

На събитието присъстваха зам.-министър Георги Костов, изп. директор на ИАГ Тони Кръстев и директорът на дирекция "Национална система 112" Стоян Граматиков.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.