Анализът разглежда най-новите тенденции в търговията на дребно с хранителни стоки в целия континент
Европейският сектор за търговия на дребно с храни показва ранни признаци на възстановяване след години на ограничени разходи поради инфлацията. Потребителското поведение обаче остава разделено, сочи доклад на Юрокомерс, организацията, представляваща европейския сектор за търговия на дребно и едро.
Анализът разглежда най-новите тенденции в търговията на дребно с хранителни стоки в целия континент. Доверието на потребителите се завръща, водено от първоначалните признаци на икономическо възстановяване и увеличение на заплатите в някои европейски страни.
Например, делът на европейските потребители, които търсят начини да спестят пари, когато пазаруват хранителни стоки, е намалял от 51% през 2023 на 45 на сто през 2024. Хората с по-високи доходи изразяват намерение тази година да купуват повече органични или първокласни храни.
Тази тенденция може да намали натиска върху сектора на биологичното земеделие, един от най-тежко засегнатите от кризата с разходите за живот в Европа и намаляващата покупателна способност. Продажбите на органични продукти започнаха да спадат през 2021 година след десетилетие на стабилен растеж и оттогава не са се възстановили. Според експертите супермаркетите трябва да направят повече, за да направят тези продукти чрез промоции и ценови стратегии по-достъпни. ЕС също трябва да направи повече, като започне с използването на земеделските субсидии по по-ефективен начин.