На този фон се очаква оборотите на стационарната търговия да тръгнат надолу
До 2030 година бизнесът с онлайн-продажби на хранителни стоки ще стане печеливш. Това казват 9 от 10 европейски търговски фирми в анкета, проведена от голяма британска консултантска компания.
Участниците в допитването са на мнение, че през следващите години покупките на хранителни продукти през интернет ще добиват все по-голямо значение. За Обединеното кралство например се предполага, че до 2030-та онлайн-продажбите ще увеличат пазарния си дял от сегашните 11 на 26 процента.
За Нидерландия се очаква ръст от 8 на 25 на сто, а в Германия увеличението ще бъде от сегашните 3 на 10 процента. До 2050 година този дял може да достигне и 35 на сто, прогнозират търговците. С най-голям растеж ще бъде сегментът на доставките до дома, следван от услугите, при които клиентът избира стоката от своето електронно устройство и след това отива да си го вземе от физическия магазин.
На този фон се очаква оборотите на стационарната търговия да тръгнат надолу. Новите технологии, сред които автоматизираните складове например, в бъдеще ще доведат до все повече онлайн-магазини и ще улеснят логистиката. Така бизнесът от все още губещ в наши дни ще се превърне в печеливш, смятат специалистите.
Анализът им е съставен на базата на отговорите на 57 компании от хранителната индустрия и търговия, предимно от Германия, Франция, Великобритания, Турция, Нидерландия, Испания, Швейцария, Австрия и Белгия.