Независимо от подбудите, ползите и за бизнеса и за околната среда – са безспорни
Нов доклад на изследователската фирма Forrester показва най-често срещаните причини, поради които компаниите произвеждат еко продукти
Докладът „Околна среда и социална отговорност в продуктовите стратегии” включва информация от 72 различни стратегии и 17 водещи компании и организации, включително Dell, Apple, Greenpeace, Levi Strauss и Product red.
Според резултатите - 84% от компаниите имат стратегии, свързани с околната среда и предлагат еко продукти на пазара или в момента разработват такива. В това число влизат енергийно ефективни продукти, рециклируеми, изработени от възобновяеми суровини или имащи други характеристики, влияещи положително върху околната среда или намаляващи отрицателното въздействие върху нея.
Според събраната информация - 71% от компаниите са интегрирали социални и екологични стратегии в политиката си във връзка с цената на продукцията и диференцирането от конкуренцията. От тях - 61%, защото смятат, че така ще станат лидери в съответното производство и 35%, за да пестят средства./ ecomedia.bg