1. Начало
  2. Новини
  3. Околна среда
  4. Служителите на НАП са предали за рециклиране три тона хартия

Служителите на НАП са предали за рециклиране три тона хартия

Сега експерти работят по внедряването на цялостна система за управление на околната среда

Служителите на Националната агенция за приходите (НАП) спестиха 2.2 милиона страници хартия, като предадоха за рециклиране три тона употребявана хартия и си препратиха над 82 000 електронни документа, съобщават от агенцията.

От близо две години в НАП вътрешният обмен на документите се извършва не на хартия, а чрез електронна деловодна система. Допълнително се пестят ресурси, като 184 принтера в централното управление и в учебните центрове на НАП печатат двустранно документите, се посочва в съобщението.

От началото на 2011 г. директорът на Дирекция "Обжалване и управление на изпълнението" в София изпраща решенията си по обжалвани актове само по електронен път или ги предоставя на електронен носител. Средногодишно дирекцията издава около 2500 решения, всяко по около 30 страници, т.е. новата практика спестява около 75 000 страници хартия на година.

От юни 2011 г. в Централното управление на НАП се осъществява "зелена" кампания за разделно събиране на употребявана хартия под мотото "Всеки лист хартия е глътка въздух, не го изхвърляйте!". Пред сградата са монтирани стойки за велосипеди. Така служителите и клиентите на НАП могат да се придвижват, без да замърсяват околната среда.

Сега експерти на НАП работят по внедряването на цялостна система за управление на околната среда, която ще даде възможност да се вземат мерки за намаляване на вредното въздействие.

От НАП напомнят, че ключова цел на агенцията е развитието на електронните услуги, намаляването на личните посещения в офисите и ограничаването на разходите на клиентите при контакта им с администрацията.

След осигуряването на дистанционна връзка на фискалните устройства с НАП, отпадна задължението за заверка на свидетелствата за регистрация на устройствата, хартиени протоколи за демонтаж на фискалната памет, както и подаването на съобщения за промяна на адреса и други данни за търговския обект.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.