1. Начало
  2. Новини
  3. Околна среда
  4. Световните медии губят интерес към проблемите на климата

Световните медии губят интерес към проблемите на климата

Темата за промените в климата е била отразена най-силно през годините 2007 и 2009

През изминалата година световните медии са публикували най-малко материали за климатичните промени от 2005 година насам. Това показва анализ на DailyClimate цитиран от сайта Treehugger, пише 3e-news.net.

Според изследването темата за промените в климата е била отразена най-силно през годините 2007 и 2009. Първата ще се запомни с излизането на нашумелия филм за глобалното затопляне „Неудобна истина”, а през втората вниманието на света бе приковано от разразилия се скандал “Климатгейт” и конференцията на ООН за климата в Копенхаген.

През 2010 година обаче броят на материалите в англоезичните медии, посветени на климата, е намалял с 30% спрямо 2009 година. Сериозен спад се наблюдава и при журналистите, репортерите и коментаторите, пишещи по темата – през 2009 те са били 11 000, през 2010 – 8710.

Въпреки низходящата тенденция, някои от най-авторитетните световни медии продължават да следят темата внимателно. „Отличник” и тази година е Агенция „Ройтерс”, която е публикувала 1683 статии на теми, свързани с климата през 2010 г.  Това прави по 4,6 материала дневно. След нея се нареждат „Ню Йорк Таймс” (1116 текста), „Гардиън” (941) и „Асошиейтед Прес” (793).

При електронните медии обаче, спадът е драстичен. Професор Робърт Брул, който анализира вечерните новинарски емисии на телевизионните канали, твърди, че през изминалата година медийното отразяване на климата е било толкова малко, че започва да се съмнява в данните, с които разполага.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.