Търговската верига системно е подвеждала клиентите си с цените на част от хранителните стоки
Търговска верига ще плати 300 лева за системни ценови измами на клиентите, при това 6 години след първото установяване на нарушението и след серия дела.
Това съобщава "Сега", добавяйки, че "санкцията" е не за нарушението, а за консултантски услуги на Комисията за защита на потребителя (КЗП).
Това става ясно в решение на Върховния касационен съд (ВКС) по дело, заведено от комисията. Решението е от 23 декември м.г., но КЗП съобщи за него вчера.
Търговската верига системно е подвеждала клиентите си с цените на част от хранителните стоки. На етикета на щандовете пишело едно, а на касата цената се оказвала съвсем различна - и, разбира се, по-висока.
Нарушението е установено в серия от проверки, започнали още от края на 2010 г. Наложени са санкции - 122 лв. при първото установяване, а комисията е забранила нелоялната практика. Това обаче не смутило веригата, която продължила да работи по същия начин.
КЗП е завела колективен иск за прекратяване на тази практика, решен в нейна полза през 2014 г. от Софийски градски съд. Това решение е потвърдено окончателно от ВКС, а веригата трябва да плати на комисията 300 лева юрисконсултски възнаграждения.
Комисията вчера отказа да назове фирмата. В решението на ВКС тя е отбелязана само с инициали "Т-М", а магазинът, където е установено нарушението, е в търговски център "Фрапе" в Пловдив.
При проверката отпреди няколко години се оказало, че потребителите могат да бъдат натоварени с 4 лв. над обявената върху опаковката цена за млечни продукти.
Потребител от Пловдив засякъл разминаване между обявената цена за 1 кг кашкавал - 10.89 лв., и заплатената от него и маркирана в касовия бон цена за 1 кг - 12.79 лв