1. Начало
  2. Новини
  3. Пазари
  4. Алкохолният пазар отчита 30% спад от началото на годината

Алкохолният пазар отчита 30% спад от началото на годината

Търсим нови дестинации за продажби в Евросъюза

 

Свиването на алкохолния пазар в България заради кризата от началото на годината е между 20 и 30 процента. Това каза Тихомир Трендафилов, маркетинг мениджър на "Винпром-Пещера". За щастие нашата компания не отчита спад, но и печелим нови позиции. Що се отнася до пазара у нас, се забелязва тенденция на нарастване на консумацията на вино, което е характерно и за целия Европейски съюз. Все още обаче българинът си остава фен на твърдия алкохол - ракията и водката. Заради кризата от началото на годината с около една пета са се увеличили продажбите на по-евтините марки алкохолни напитки, уточни той. Най-перспективният пазар за българските винопроизводители остава Русия, но там все още продаваме само в най-евтиния сегмент, каза маркетинг мениджърът на "Винпром-Пещера". За съжаление руснаците все още наблягат на количеството, а не на качеството. В рамките на ЕС имаме шансове да наложим марки на местните търговски вериги дори в страни с традиции в консумацията на вино като Франция и Германия. България още няма финансов ресурс да наложи своя марка и да конкурира вина, известни от векове в чужбина, добави той.

Според Радослав Радев, изпълнителен директор на "Винимпекс", кризата е довела до спад на пласмента в средните ценови сегменти, за вино от 6 до 10 лв. за бутилка. Продажбите като обем се запазват, но се увеличава делът на евтините продукти, добави той.

Руският пазар е рисков, каза още шефът на "Винимпекс". За първото тримесечие има спад от 43% в износа на български вина за Русия. Традиционни ни позиции имаме в Полша, Англия, Германия и Швеция. В Полша България е с 30% пазарен дял. Там пласираме по-големи количества от Италия и Франция, взети заедно, като растат продажбите ни в средния и високия сегмент. На нашия пазар чуждите вина конкурират българските главно при продажбите в ресторантите, добави Радев.

Интересни перспективи за продажби на български вина има в Северна Америка и в съседните Румъния и Сърбия, каза Филип Харманджиев, собственик на винарна „Дамяница". Редно е да търсим пазарни пробиви в страни, където нямаме имидж на евтини износители, като в Англия, Германия и Русия. На новите пазари трябва да продаваме качествени продукти. Не можем да се конкурираме с цена и количества, защото нямаме достатъчно големи лозови масиви, отглеждани с модерни технологии, както е в развитите винарски държави, уточни той./monitor.bg

.

 

 

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.