Потреблението за първото тримесечие се е понижило с 1% спрямо същия период преди година
Това съобщиха от Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България, цитирани от БТА. Това е първото понижение от 1997 г. През първите три месеца на годината на пазара са реализирани напитки в размер на 308 млн. литра срещу 311 през 2008 г.
При бутилираните води продажбите са по-ниски с 2%. Потреблението на натурални минерални води е намаляло с 3%, а на трапезните води с 5%. Единствено при водите, предлагани за системите топла/студена вода има ръст от 5%.
Ръст обаче отчита потреблението на газирани напитки - с 2%. Ръстът при газираните напитки се дължи на по-високите продажби на разфасовките предназначени за домашна консумация над 2 литра. При негазираните напитки е отчетен спад с 4%. Ръст от 3% има при разтворимите напитки. При натуралните сокове и нектари потреблението е по-ниско с 3% сравнено със същия период на предходната година. Реализирани са натурални сокове и нектари в размер на около 20 млн. литра, което е с близо 1 млн.литра по-малко.
Наблюдава се увеличаване на разнообразието от опаковки и разфасовки предназначени както за домашна консумация, така и за "студения пазар". В групите "студен чай" и "спортни & енергийни" напитки потреблението е увеличено съответно с 12% и 2%. Очакванията са, че консумацията на тези напитки ще се задържи с най-висок ръст и в края на годината ще бъде с 7-8% по-голяма от предходната.
През тримесечието няма промяна в цените на безалкохолните напитки в отделните групи, заявяват от асоциацията.