22 млн. бутилки затваря избата всяка година. Компанията държи 80% от продажбите в чужбина
"Домейн Бойар" планира да засади 3000 декара нови лозя със средства по програма САПАРД, съобщи председателят на борда на директорите на компанията Маргарит Тодоров вчера.
Масивите ще бъдат създадени в района на Нова Загора, където винарската изба притежава 3500 дка собствени земи. Те ще се управляват от смесено дружество между "Домейн Бойар" и голяма чужда компания, с която предстои подписването на договор.
В момента винарската изба притежава около 250 декара собствени лозя, а останалите количества грозде изкупува от производители. Годишно тя продава около 22 млн. бутилки бели и червени вина, като тази година планира да запази обема си на производство въпреки слабата реколта.
Голяма част от продукцията на "Домейн Бойар" се изнася за чужбина, където пазарният й дял е около 80% от този на българските вина. Компанията държи над 2/3 от пазара на наши вина във Великобритания, над 90% в Белгия, Холандия и Швейцария и 60 % в Канада.
От вчера "Домейн Бойар" пусна в продажба най-новото си бутиково вино "Мерло Солитер 2003", кръстено на уникален диамант. От него са произведени 6000 бутилки в завода на компанията в Кортен, които ще бъдат пуснати на пазара в партиди по 1000. "Мерло Солитер 2003" ще се продава в специализираните магазини у нас на цена от 33 лв. Интерес към новото вино вече проявяват партньори на дружеството от Великобритания, Германия и Скандинавските страни. Идната седмица то ще бъде представено и на изложение в българското посолство в Япония.
"Мерло Солитер" е произведено от специално подбрано грозде с оптималната за страната захарност от 25%. Плодът е отгледан в лозов масив край новозагорското село Еленово. Всички манипулации по производството са с ръчен труд - от брането до пресоването на гроздето, обясни единият от създателите на новото вино Капка Георгиева. Плодът е ферментирал в малки дъбови съдове, а виното е отлежавало 10 месеца в бъчви от френски дъб.
В "Мерло Солитер 2003" има максимална концентрация на плод, за да се запази вкуса на гроздето, каквато е световната тенденция, представи новия продукт Маргарит Тодоров. У нас хората смятат, че колкото виното е по-старо, толкова е по-хубаво. Това обаче невинаги е така и "Мерло Солитер 2003" го доказва, добави той./monitor.bg