1. Начало
  2. Новини
  3. Производство и преработка
  4. Германците са за ограничаване на рекламите за сладкарски изделия

Германците са за ограничаване на рекламите за сладкарски изделия

Въпреки съпротивата на либералите, които са коалиционен партньор в германското правителство, земеделският министър Джем Йоздемир иска да ограничи рекламите за сладкарски изделия, насочени към деца. Наскоро проведена анкета показва, че повечето съграждани на Йоздемир застават зад неговото искане.
 
В проучването, проведено по поръчка на потребителската организация Фудуоч, са участвали 1987 души над 14-годишна възраст. 66% от тях подкрепят ограничаването на рекламите за храни с високо съдържание на захар, мазнини или сол и смятат, че мястото им не е в близост до учебни заведения, детски градини, интернет и по телевизията. 67 на сто от запитаните се притесняват, че децата консумират много сладки и солени закуски. Това се потвърждава и от статистиката, която показва все по-голям брой на деца и младежи с наднормено тегло и диабет.
 
В резултат на анкетата министър Йоздемир иска да ускори изслушването на експерти в Бундестага. Министърът от партията на Зелените призова парламентарните групи на коалиционните партньори, социалдемократи и либерали, да приемат внесен в тази връзка законопроект. Според либералите ограничаването на рекламите не е решение, защото децата се възпитават най-вече от своите родители. 
 
Заради съпротивата на либералите, Йоздемир промени първоначалния си законопроект, който предвиждаше забраната да важи за всички медии, насочени към деца. Това включваше не само детските телевизионни предавания, а всичко, излъчвано в часовия пояс между 6 и 23 часа. В обновения проект часовата рамка е съкратена до часовете между 17 и 22 в делнични дни, а в събота и неделя забрана да има между 8 и 22 часа. 
 

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.