„Пъстрото лице на Добруджа“ е на стойност 500 000 лв.
Четири общини кандидатстват по общ проект „Пъстрото лице на Добруджа“ по Оперативна програма „Регионално развитие“. Проектът на стойност 500 000 лв. вече е депозиран в Министерството на регионалното развитие и благоустройството. Дейностите в областта на маркетинга на туризма в региона ще се развиват в общините Добрич, Добричка, Балчик и Каварна. На поредица от срещи с туроператори, ресторантьори, хотелиери, музеи и културни институции са обсъдени и разработени концепции за развитието на туризма в регион Добруджа. Идеята е да се изготвят нови туристически пакети, да се разнообразят съществуващите и да се повиши качеството на услугите с цел удължаване на туристическия сезон.
Информационната кампания за популяризиране на туристическия продукт „Пъстрото лице на Добруджа“ ще включва и масирана интернет реклама. Филмите, рекламните клипове, електронният вариант на пътеводителя „Туристически алманах на дестинацията“, фотоколажите на дестинациите ще бъдат позиционирани и в интернет пространството. Предвижда се изработването на CD с интерактивна презентация плюс GPS карта на туристическия район, озвучено на три езика, както и имиджов рекламен видео клип. Новото портфолио от туристически пакети ще съдържа над 13 вида интегрирани и иновативни информационни, промоционални и рекламни материали и издадени над 70 000 броя от тях.
С идентифицирането на регионалния туристическия продукт „Пъстрото лице на Добруджа“ и прилагането на активен маркетинг се цели популяризиране на природното, културното и историческото наследство на общините Добрич, Добричка, Балчик и Каварна по нов съвременен начин. Ефектът от тези дейности ще доведе до намаляване на териториалната концентрация и сезонната ограниченост на туризма. Проектът включва участия в туристически изложения и борси в Лондон, Букурещ, Берлин и София.