1. Начало
  2. Новини
  3. Биологично земеделие
  4. На BIOFACH 2025 около 2 300 компании от 94 държави представят разнообразието и иновативната сила на органичния свят

На BIOFACH 2025 около 2 300 компании от 94 държави представят разнообразието и иновативната сила на органичния свят

20 български компании представят свои биопродукти

От 11 до 14 февруари 2025 г. в Нюрнберг се провежда BIOFACH - водещото световно изложение за органични храни. Темата на тазгодишния съпътстващ конгрес е: "Да, правим! Как да повлияем на промяната в сегмента на органичните храни". Около 2,300 компании изложители от 94 държави показват разнообразието и иновативната сила на биологичната общност. "BIOFACH 2025 показва как секторът активно оформя промяната. Във времена на множество кризи екологичната трансформация е по-важна от всякога. Със своята цялостна продуктова експозиция в девет изложбени зали и съпътстващ конгрес, BIOFACH вижда себе си като водеща сила, която осигурява посока, диалог и водещо вдъхновение", обяснява Доминик Диц, директор на BIOFACH.

В девет изложбени зали може да се види голямо разнообразие от продукти от международни изложители, които са пътували от цял свят, но предимно от Италия, Испания, Холандия, Франция и Австрия. Почти половината от участващите компании имат органични съставки за храни и натурална козметика, както и вегетариански и вегански опции в продуктовата си гама. Това развитие е отразено и в тенденциите на BIOFACH за 2025 г. Журито на Trend, съставено от експерти от сектора на биологичното производство и устойчивостта, избра тазгодишните тенденции в индустрията: "Следващо ниво на растителна основа" и "Ние, аз и аз". Първият описва динамичното развитие на растителните алтернативи на пазара, където иновативните продукти, съчетаващи вкус и устойчивост, поставят нови стандарти. "Ние, аз и аз" отразява конфликта между идеализъм и хедонизъм. Цената и разнообразието са в челните редици на решенията за покупка, докато устойчивостта е на заден план. Въпреки това потребителите все още искат прозрачност и екологична осведоменост от производителите.

Продуктовите тенденции през 2025 г. варират от бунтарски моменти на (органично) удоволствие (Rebel's Choice) и вкусови усещания на растителна основа (Vegan en Vogue) до висококачествени удобни продукти (Culinary Ease), екологични напитки за всеки повод (Наздраве за всеки момент) и хранителни продукти с допълнителни предимства (Functional Finesse).

 

Във Фейсбук пост Стоилко Апостолов от фондация Биоселена обяви: „България участва с хубав, просторен и светъл щанд, финансиран и изграден от МЗХ. Участват 20 български компании, производители на пчелен мед, плодове, етерични масла, тахани, вафли, солети, вино … Две добри новини от конгресната програма: пазарите на биохрани в Европа и САЩ се възстановяват след спада през 2020-2022. Продажбите растат с 1,6-2,5 %, като вече има и ръст на обемите. До миналата година растежа се дължеше основно на инфлацията и по-високите цени. Втората добра новина идва от политиците. В специално видеообръщение при откриването комисар Хансен потвърди амбицията на ЕС за 25% био площи.“

 

В 171 отделни сесии конгресът BIOFACH през 2025 г. предлага платформа за лидерите в индустрията. Седем различни форума обхващат теми като: развитие на пазара, тенденции, политически рамки, примери за най-добри практики и "храна за размисъл".

 

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.