В склада се съхраняват големи количества пакетирани захарни и шоколадови изделия, ядки, слънчогледово масло, протеинови барове и сладка
Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ) извърши проверка на складово помещение, намиращо се в близост до село Чепинци, след получен сигнал и поискано съдействие от „Икономическа полиция“ и „Пътна полиция“ към СДВР. При проверката стана ясно, че обектът не е регистриран по Закона за храните.
В склада са открити 10 482 флакони диазотен оксид (райски газ), етикетиран като добавка в храните с предназначение за използване като пропелант в хранително-вкусовата промишленост. Съхранението и дистрибуцията му трябва да се извършват само от регистрирани по реда на Закона за храните обекти. Инспекторите на Областната дирекция по безопасност на храните (ОДБХ) – София-град установиха, че в склада се съхраняват големи количества пакетирани захарни и шоколадови изделия, ядки, слънчогледово масло, протеинови барове и сладка.
С разпореждане за забрана, описаните храни и флаконите диазотен оксид са спрени от реализация. Спряна е дейността и на обекта.
„Райският газ може да бъде добавка към храната. Може да се използва като набухвател или при миксиране и приготвяне на кремове и сладкиши“, обясни пред журналисти д-р Валентин Василев от ОДБХ - София-град.
„Предприели сме необходимите действия съгласно правомощията си. За констатираните нарушения ще бъде съставен акт за установяване на административно нарушение, а проверките по случая продължават", допълни той.
Според представената документация, откритият райски газ е произведен в Малта и доставен от транспортна фирма от Полша. Предстоят проверки за установяване на собствениците на храните, на документи за произход и етикетировката им.
Предстои да бъде установено дали вносителят на райския газ е осъществявал и предходен внос. Ако такъв е бил реализиран, ще се провери до кои обекти е бил дистрибутиран и те също ще бъдат проверени от Агенцията.
БАБХ продължава контролните си дейности с цел осигуряване на безопасност на храните и защита на здравето на потребителите.