Проверката, назначена от министъра на транспорта Петър Мутафчиев по повод катастрофите със селскостопански самолети, станали на 11 април т.г., продължи осем дни. Инспектирани са общо 43 летателни апарата: 23 самолета АН-2, осем - Z37, два - М 18 Дромадер и 10 хеликоптера К 26, съобщи Лилчо Лилов, директор на дирекция “Авиационна безопасност” към транспортното министерство.
Комисията за инспектиране на авиационите оператори, се е натъкнала на няколко фирми, при които се наблюдавало отклонение от предписаните правила за работа на селскостопанската авиация. На тези фирми са дадени срокове, в които да се преустановят незаконната дейност.
По време на проверката е отнето разрешителното на фирма “Конверс” ЕР Инвестинг, с управител Георги Кьосев. Оказало се, че фирмата извършва авио-химическа дейност без нито един лиценз за това.
Друг случай, представен от комисията, е с хеликоптер К 26, който е бил закупен като частен и по тази причина няма право да извършва авио-химическа дейност. Такава обаче е била извършвана. На притежателя на хеликоптера ще наложена глоба в размер от 3 и 10 хиляди лева.
Друг случай на незаконна дейност е установен с фирмата “Тракия” Ер, за която е доказано, че нейни самолети са пускали парашутисти, без да притежават разрешение. На собственика й ще бъде наложена същата санкция.