Работи се по четири версии за катастрофите на селскостопанските самолети
В Министерството на транспорта бяха представени резултатите от продължаващата проверка по двата инцидента със селскостопански самолети, станали на 11 април 2006 година. По първия случай, при който се разби самолет в землището между селата Козловец и Драгомирово, Свищовско, загинаха двама души и беше ранено 11-годишно дете. От комисията, която разследва инцидентите, работят по четири версии. Първата от тях е отказ в системата за управление на самолета. Втората е отказ на двигателя да работи. Третата е грешка в техниката на управление от страна на пилота. Четвъртата е непреднамерена намеса в управлението.
По първите две версии има много малък процент на вероятност и комисията се е концентрирала върху последните две. Предполага се, че детето, пострадало при инцидента, в определен момент неволно е повлияло на управлението на машината.
При втория случай, при който се разби самолет край Нова Загора, комисията също работи по четири версии – отказ в управлението, отказ на двигателя, рязко влошаване на здравословното състояние на пилота и разрушение по време на полета на елементи от конструкцията на системата за разпръскване на химикалите. Председателят на комисията Атанас Костов заяви, че към момента на пилотиране, командирът на самолета Динко Колев е бил в летателна забрана по медицински причини. Заключението на лекарите е, че той е страдал от ингвинална херния в напреднал стадий, заради която му е било забранено да лети. По време на пресконференцията беше представена информация и за случая с аварийно кацане на 17 април в района на Горна Оряховица на учебен самолет “Чесна 150”. Причината за отказ на двигателя тогава била изчерпване на горивото. В момента комисията работи по това – по какви причини горивото се е изчерпало.