1. Начало
  2. Новини
  3. Храни, Напитки, Здраве
  4. Спад на консумацията на риба в ЕС

Спад на консумацията на риба в ЕС

В сравнение с предходното проучване цената на продуктите се е превърнала в най-влиятелния фактор при вземането на решения за закупуване на риба и морски дарове

58 процента от европейците ядат риба у дома поне веднъж месечно, според последното проучване на Евробарометър относно потребителските навици в ЕС по отношение на продуктите от риболов и аквакултури. Въпреки че тези продукти продължават да бъдат основен елемент в европейските хранителни режими, проучването показва спад в общата честота на потребление. 
 
Само една трета от респондентите консумират продукти от риболов и аквакултури поне веднъж седмично, което е с 4% по-малко спрямо предходното проучване от 2021 година. Делът на респондентите, които никога не консумират такива продукти, се е увеличил до 15 на сто, което представлява увеличение с 4 пункта. 
В сравнение с предходното проучване цената на продуктите се е превърнала в най-влиятелния фактор при вземането на решения за закупуване на риба и морски дарове.
 
Практическата и специфична за продукта информация върху етикетите продължава да бъде от съществено значение за половината от респондентите. Срокът на годност, наименованието на вида, методът на производство и произходът са най-очакваната информация както за преработените, така и за непреработените продукти. Респондентите търсят по-подробни етикети, като 69 % от тях считат, че е важно да се включи датата на улова за всички продукти от риболов и аквакултури. 

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.