1. Начало
  2. Новини
  3. Институции
  4. ДФЗ публикува „Ръководство за бенефициерите по Националния план за възстановяване и устойчивост“

ДФЗ публикува „Ръководство за бенефициерите по Националния план за възстановяване и устойчивост“

Ръководството описва действията и формалните процедури, които трябва да бъдат изпълнявани от крайния получател, за да се осигури правилно техническо и финансово изпълнение на договора за финансиране

Държавен фонд „Земеделие“ (ДФЗ) разработи съвместно с Министерство на земеделието и храните „Ръководство за бенефициерите по Националния план за възстановяване и устойчивост“ (НПВУ). Ръководството, което е публикувано на сайта на ДФЗ, се издава в съответствие с чл. 31 от Постановление № 114 от 8 юни 2022 г. за определяне на детайлни правила за предоставяне на средства на крайни получатели от Механизма за възстановяване и устойчивост (ПМС № 114/2022). 
Ръководството  е предназначено за крайните получатели, които изпълняват договори за финансиране по Механизма за възстановяване и устойчивост (МВУ). Документът има за цел да ги улесни чрез предоставяне на конкретна, синтезирана и систематична информация относно техните основни права и задължения по договорите, и как финансираните инвестиции да бъдат успешно изпълнени, отчетени и платени.
Ръководството описва действията и формалните процедури, които трябва да бъдат изпълнявани от крайния получател, за да се осигури правилно техническо и финансово изпълнение на договора за финансиране.
Ръководството разглежда следните основни въпроси:
•    Съдържание, изменение и прекратяване на договорите за финансиране;
•    Техническото изпълнение на договорите за финансиране, в т.ч. провеждане на процедури за определяне на изпълнител, сключване и изпълнение на договорите с изпълнителите
•    Финансовото изпълнение на договорите за финансиране, в т.ч. допустимост на разходите и видове плащания
•    Контролът от страна на ДЪРЖАВЕН ФОНД „ЗЕМЕДЕЛИЕ“ (ДФЗ) върху процедурите за определяне на изпълнител
•    Отчитане на изпълнение на инвестицията, в т.ч. междинни и окончателни финансово-технически отчети (ФТО);
•    Документооборот и комуникация със съответните институции;  
•    Правилата за информация, комуникация и публичност;
•    Поддържането на система за съхраняване на информацията по договорите за финансиране.
Ръководството е част от предприетите мерки за подобряване на дейността на фонда чрез повишаване на публичността и прозрачността в работата по проектите по НПВУ.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.