От 5 до 9 октомври 2013 г. в Кьолн, Германия, над 6000 изложители от около 100 страни ще представят своите продукти, услуги, творчески решения и концепции. Това прави международния панаир Anuga, който се провежда за 32-ри път, платформа за обмен на идеи, визии и решения за цялата хранителна индустрия.
Концепцията на търговския панаир Anuga е уникална, с броя на търсенето и предлагането в 10 специализирани търговски изложения под един покрив.
Едва ли има друго изложение, което да предлага толкова много иновации и нови тенденции в сектора за храни и напитки. Въпреки това, кои са тези, които са най-важни? Кой ще устои на изпитанието на времето? И кой ще изчезне без следа?
Anuga има всички правилни отговори и определя най-важните тенденции - в девет области, които разкриват насоките за в бъдеще.
Деветте тенденции на Anuga 2013
- Гурме продукти и регионални специалитети
- Халал храна
- Биологични продукти
- Вегетариански продукти
- Здравословна и функционална храна
- Кашер продукти
- Хапки /Finger food/
- Малки търговски марки
- Съставки
- Продукти на базата на търговията на панаира
Десет силни бранша на хранителната промишленост участват със самостоятелни изложения. Това са ясно разграничените и дефинирани подразделения на Anuga – Fine Food, Chilled Food, Meat, Frozen Food, Dairy, Bread & Bakery and Hot Beverages, Drinks, CateringTec, RetailTec, Organic.
Освен в секторите на десетте специализирани панаира изложителите могат да бъдат търсени по ключови понятия в базата данни. Това са фирми, които предлагат биопродукти, гурме и регионални специалитети, здравословни и функционални храни, търговски марки, кашерни продукти (чисти според еврейската религия), халал продукти (чисти според мюсюлманската религия), продукти за бързо хранене и вегетариански храни.
Наред с традиционно силно присъствие на държави от Европа много интензивно нараства участието от Северна и Южна Америка и Близкия изток.
Освен с отлични възможности да се правят нови договори, Anuga предлага цялата инфраструктура и комплексни услуги на Koelnmesse, една от най-четирите най-големи панаирни компании. Тук ще намерите всичко, което да направи престоя ви по време на Anuga колкото е възможно по-комфортен.
От Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП) съобщиха, че организират национално участие на български фирми на Mеждународното изложение зa хранително-вкусова промишленост Anuga. На националните щандове с обща изложбена площ над 300 кв.м. своята продукция ще представят български производители от различни направления на хранително-вкусовата индустрия – месни и рибни продукти, шоколадови и захарни изделия, консерви, мляко и млечни продукти, безалкохолни напитки.
Предвижда се изложбените щандове с българските участници да се разположат в палати Anuga Fine Food и Anuga Organic.
Агенцията поема разходите на участниците за:
-Наемане на изложбена площ
-Проектиране и изграждане на изложбен щанд
-Наемане на оборудване и обзавеждане
-Регистрация на изложителите
-Включване на изложителите в официалния каталог
-Рекламиране на участието.
Прогнозният размер на предоставяната финансова помощ е 15 хил. лева на предприятие участник.
Заявките за участие се приемат до 12 май 2013 г. включително.
Подробна информация за условията за участие на Mеждународното изложение зa хранително-вкусова промишленост Anuga е публикувана на интернет страницата на ИАНМСП www.sme.government.bg .
Националното участие на български компании в Mеждународно изложение за храни и напитки Anuga, Кьолн, Германия, се организира по проект № BG161PO003 - 4.2.01-0001 – "Насърчаване на интернационализацията на българските предприятия", по който ИАНМСП е институционален бенефициент. Финансирането е от Европейския фонд за регионално развитие чрез ОП "Развитие на конкурентоспособността на българската икономика" 2007 – 2013 г.