Това, към което призовава БХБ е отделният човек да прояви съпричастност към хората в нужда

Снимка:

Цанка Миланова, изпълнителен директор на БХБ

- Г-жо Миланова, бихте ли разказали за кампанията „1 килограм доброта“?

- Кампанията се провежда за втори път тази година. Това, към което призовава Българската хранителна банка е отделният човек да прояви съпричастност към хората в нужда и да покажем, че българите са добри и умеят да помагат.

- Какво количество храна успяхте да съберете в рамките на първото издание на инициативата?

- Събрахме 4,2 тона сухи и пакетирани храни от първа необходимост. Те достигнаха до над 20 000 нуждаещи се. Надявам се в тази кампания да удвоим резултата.

- Колко доброволци се включиха в кампанията „1 килограм доброта“?

- В предишното издание, което се проведе през пролетта, имахме подкрепата на 140 доброволци. В това издание вече броят им е над 280.

- На колко места в страната протече благотворителната инициатива?

- В София ние имаме присъствие в 14 търговски обекта. Като цяло кампанията протича в 29 обекта в много градове на страната. Това е и откликът от първата кампания. Много по-голям е мащабът, много по-активна е и подкрепата на търговските вериги, които включват свои магазини от най-големия формат- хипермаркетите.

- Какво включва списъкът с храните, които препоръчвате на тези, които искат да направят дарение?

- Препоръчваме да бъдат дарени трайни, пакетирани храни от първа необходимост. Това са зрял боб, леща, ориз, макарони и олио. Разбира се бихме приели и храни като брашно или консервирани храни, независимо дали са месни или зеленчукови.

- Само в България ли се провежда тази кампания?

- Това е традиционен уикенд (29 и 30 ноември), в който много сродни на нас организации и хранителни банки от цяла Европа провеждат подобна кампания. Това е една от формите да получат храна хранителните банки, които ежедневно подкрепят много хора в нужда. Това е възможност отделният човек да бъде дарител. Това е легалната форма, под която може да го направи, за да бъде гарантирана безопасността на храната. Кампанията се провежда в редица европейски държави- Франция, Португалия, Испания. Това са страни с дълги традиции. Там съществуват и активно работят хранителни банки повече от 20 години. Ние далеч не притежаваме техния опит. Нашата организация е едва на 3 години, но за нас това е вече традиционна кампания.

Интервю на Светлозара Димитрова

Коментари (0)
Няма коментари.

Добави коментар