Качеството продава, а не толкова умението на продавача

Снимка:

Айлин Узунова, ръководител на търговския отдел на Раломекс АД

- Г-жо Узунова, в момента пазарът налага компаниите да правят множество инвестиции за подобряване качеството на продуктите. Вие как работите в тази посока?

- От 2005 г. имаме внедрена Система за управление на качеството и всяка година провеждаме анкетно проучване, допитваме се до нашите клиенти – дали са доволни от техниката ни, въз основа на което ние правим анализи. Ако даден клиент е отбелязал, че не е доволен, той обяснява причината. Впоследствие ние взимаме мерки, като се обадим на клиента и отстраняваме проблема, т.е не оставяме клиентите си, стремим се към привличането на абсолютно всеки и дори към този изразил недоверие в началото. Практиката от проведените анкети и проучвания показва, че забележките са много малко. Нашата цел е да спечелим доверието на всички земеделски производители и да ги превърнем в наши партньори.

- Кои машини от продуктовото ви портфолио най-много се търсят от земеделските производители?

- Най-търсените машини са за трактори с мощност от 180 к.с. и нагоре, т.е. това са от среден клас машини към професионален. Модернизирането на обработката на земята рефлектира и върху нашето производство. Колегите от Конструктурския отдел постоянно променят и подобряват геотметрията на продуктите. Въз основа на данните от анкетните проучвания, които правим, ние разбираме какви са желанията и изискванията на фермерите и се стремим да задоволим потребностите им за иновативни машини. Използваме изложенията в Пловдив, Стара Загора и Добрич, за да покажем нова разработка, благодарение на идеите и желанията на нашите клиенти. Всяка нова машина има своя потенциален клиент.

При нас, от гледна точка на качеството, смея да твърдя, че машините, които предлагаме, нямат аналог. Това е и причината да бележим успехи. Когато предлагаш качествена техника, нямаш проблеми. Важно е да отбележа, че гаранционният срок на нашите машини е 24 месеца.

- Към кой тип земеделски производители се стремите?

- От средни към по-големи фермери. Към тази част от селскостопанския сектор са насочени целите ни.

- През последните години какви са най-честите въпроси, които ви задават клиентите?

- Основно клиентите се интересуват от това какво конкуренцията им притежава и кои продукти са качествени. Нашите машини се рекламират предимно от нашите клиенти, които оставайки доволни, препоръчват продуктите ни и водят на място нови потенциални клиенти. Залагаме на директния маркетинг.

- Какви са вашите планове за увеличаване на продажбите?

- В момента усилията ни са насочени към румънския пазар. Участваме на две международни изложения в северната ни съседка. Има интерес от страна на румънски фирми, с които сме в процес на преговори. Това е доказателство, че машините ни се приемат добре на международния пазар. Клиентите, които закупиха техника от нас, са доволни, и това ни кара да смятаме, че ще успеем да създадем стабилна пазарна ниша в Румъния и успешно ще продаваме продуктите си на международно равнище.

Коментари (0)
Няма коментари.

Добави коментар