1. Начало
  2. Интервюта
  3. Земеделска техника
  4. Успешните продажби на земеделска техника са невъзможни без пълна обезпеченост с резервни части

Успешните продажби на земеделска техника са невъзможни без пълна обезпеченост с резервни части

Снимка:

инж. Николай Василев, съдружник и мениджър резервни части в Оптиком ООД и Кооперация Китка

- Г-н Василев, фирма Оптиком е една от силните компании на пазара на земеделска техника у нас. Както знаем обаче, надеждният сервиз и осигуреността с резервни части са двата много важни компонента към продажбата на машините. Каква е политиката на Оптиком в тази насока, за да бъде предпочитан партньор на земеделците у нас?

- Действително, успешната търговска дейност на всяка фирма, занимаваща се с продажбата на селскостопанска техника в съвременните условия, е немислима без обезпечението ù с надеждно сервизно обслужване (предпродажбен, гаранционен и следгаранционен сервиз). Наличието на такъв сервиз е едно от най-важните условия в мотивацията на земеделските производители при покупка на трактори, комбайни, прикачен инвентар и др. Това е така, защото тази техника се явява инвестиционно оборудване, необходимо за основните и спомагателни технологични операции в обработката на земята, за отглеждане на реколтата и нейното успешно прибиране. Земеделските машини работят при тежки климатични и производствени условия, с голямо динамично натоварване и висока степен на амортизация. Затова поддръжката и ремонтът са изключително важни за тяхната експлоатация.

Поради това Оптиком традиционно отделя изключително голямо внимание на обезпечаването на резервни части и консумативи за своите клиенти. През 1996 г. създадохме отделна фирма – Кооперация Китка, пряко ангажирана в тази дейност, която разви успешна дилърска мрежа в цяла България. Необходимостта от такова обособяване възникна като естествен резултат от нарастване както на обема на продажбите, така и на видовете машини, които са в търговската ни листа. Продажбите на резервни части от Оптиком и Кооперация Китка са общо около 3 млн. лв. годишно, което формира около 9% от приходите ни и работим с над 10 000 активни клиенти. В настоящия момент предлагаме и поддържаме складови наличности от около 16 хиляди артикула резервни части и консумативи, като техният брой почти ежедневно нараства. Това налага повече усилия, специалисти и съответстваща организация за бързото и качествено обслужване на клиентите.

- Съвсем отскоро работи новият магазин за резервни части на фирма Оптиком. Кажете ни повече за него и на какво могат да разчитат клиентите Ви?

- До края на 2011 г. щандовете ни за резервни части бяха разположени на два отделни етажа от офис-сградата ни в централната част на Стара Загора, което не беше достатъчно функционално и за клиентите ни, и за нас, тъй като централният склад за резервни части се намира до сервиза ни в Индустриална зона и непрекъснато се налагаше да се транспортират стоки от там до магазините и обратно.

Затруднения се създаваха и за зареждането на дилърите ни от страната, които трябваше да посетят и офис-сградата, и базата в Индустриална зона за зареждане с различни резервни части. За да облекчим всички и да оптимизираме дейността, решихме да инвестираме в нова сграда в съседство до сервиза и на едно място да изградим нов център за продажба на резервни части* и консумативи. Общият размер на инвестицията възлиза на почти 500 000 лв. и вече е почти напълно завършена и готова да обслужва нашите клиенти. Сега вече и всичките ни експерти по частите са на едно място и ще са в още по-добър и пряк контакт с клиентите и дилърите. Освен това и всички части са на склад близо до сервиза за улеснение в ремонтната дейност.

- Успешно стартирахте преди време и онлайн магазин за продажби на части. Лесно ли поръчват и получават стоките Вашите клиенти от сайта или по телефона?

- В края на 2010 г. стартирахме сайта www.opticom-bg.com/shops/ за онлайн поръчки на резервни части и има голям интерес сред нашите клиенти. Досега сме обработили над 500 поръчки и имаме регистрирани 2080 потребители. Това е много удобен начин за клиентите, които не са в близост до нашите магазини в страната, да могат да си поръчват части и консумативи с доставка на място при тях и наложен платеж.

От няколко месеца за удобство при обслужване на клиентите ни активирахме и национален телефон за връзка с Оптиком и търговската ни мрежа в страната 0700 20205, чрез който на цената на градски разговор също могат да поръчват части и да се информират за новите ни продукти и промоции.

 
*Новият център за резервни части се намира до Сервизния център в Индустриална зона, Стара Загора
ул. „Войвода Стойно Черногорски” №8

Тел. 0889 222 142; 0886 255 622; 0700 20205

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.