По европейски модел ще заработи административното обслужване и ще се подобри качеството на услугите в системата на Министерството на земеделието и горите. Това реши Колегиумът на ведомството, след като прие Харта на клиента и стандарти за административното обслужване.
Вече има описан стандарт за всяка услуга и указания с административните единици, към които гражданите ще се обръщат за проблеми и получаване на конкретна информация, съобщават от областната дирекция "Земеделие и гори".
Ето и няколко примера, които дадоха експертите. Който иска скица на имот, се обръща към общинската служба по земеделие и гори, където е имотът, и подава молба по образец, заплаща такса и научава, че в срок от 10 работни дни точно кой служител от ведомството трябва да му предостави скицата на имота. Ако това не стане, има право да подаде оплакване до областната дирекция "Земеделие и гори".
Искате контрол върху производство на биологични продукти - обръщате се към МЗГ, отдел "Деловодство" и давате безплатна молба с данни и процедури. Срокът за издаване или отказ е 14 дни. При отказ подавате жалба в инспектората на МЗГ.
За да се регистрираш като земеделски производител, за условията и начините на издаване разрешение за износ, внос и производство на семена, за списъци с категориите животни и растениевъдни продукти - също четеш хартата. Според коментара на експертите всички, които ползват хартата с услугите, вече ще могат да разбират за какво става дума. Какви са задълженията на агроминистерството във връзка с хартата.
Служителите на МЗГ са длъжни да информират гражданите за правата им и откъде да получат нужната информация. Хартата, с всички техни задължения и структури, както и предлаганите услуги, ще бъде публикувана на електронната страница на министерството./mont-press.com