1. Начало
  2. Новини
  3. Любопитно
  4. BASF е вече официален партньор на екипа на Alex Thomson Racing

BASF е вече официален партньор на екипа на Alex Thomson Racing

Състезателна яхта на HUGO BOSS изцяло в черно благодарение на функционални пигменти, разработени от BASF

Дали новата състезателна яхта на модна къща HUGO BOSS ще бъде най-бързата в света, тепърва ще се разбере. Но едно е сигурно: ветроходни състезатели и почитатели по целия свят няма как да пренебрегнат това произведение на изкуството. Новата състезателна яхта IMOCA 60 на екипа на Alex Thomson Racing, спонсорирана и от водещия автомобилен бранд Mercedes-Benz, е първата изцяло черна яхта IMOCA 60 в света. Това бе възможно чрез боядисването на палубата с покритие на BASF, което се базира на функционални пигменти, разработени от компанията. Яхтата под командването на известния британски ветроходец Алекс Томсън ще дебютира в състезание от серията Ocean Masters World Championship Race – регатата Трансат Жак Вабр, през октомври тази година.

Като цяло яхтите с черни платна или черен корпус не са нещо ново. Изцяло черна палуба обаче е новост, тъй като излагането на силно слънце води до значително нагорещяване на тъмните повърхности. Това може да доведе до нагряването на кабините под палубата, което ще направи условията за живот на борда изключително неприятни и дори може да повреди структурната цялост на композитните материали.
 
Ето защо при нанасяне на покритието са използвани функционалните пигменти, разработени от BASF. Те гарантират, че повърхностите, боядисани в тъмни цветове, ще останат значително хладни в горещи дни, тъй като отблъскват, а не поглъщат топлината. Конструкторите на яхтата използват специалните пигменти на бранда Paliogen®, които са прозрачни в диапазона близо до инфрачервената светлина (NIR), както и функционални пигменти, отразяващи NIR от гамата Sicopal®.

Свойство да отразява голяма част от слънчевата светлина

Пигментите са иновативно решение за реакция срещу слънчевата топлина: чрез тяхната употреба тъмните повърхности на палубата отразяват голяма част от слънчевата светлина, на която са изложени. Слънчевите лъчи проникват основното покритие, докато филърът отдолу отразява слънчевата светлина и гарантира, че температурата на покритите повърхности, както и във вътрешността на яхтата е значително по-ниска отколкото би била, ако се използват традиционни черни пигменти.

„Черното покритие на палубата е вече възможно благодарение на разработването на тази нова технология за покритие, която се базира на функционални пигменти – обяснява Арно Тухбрайтер, директор „Маркетинг на пигментите за индустриални покрития“ на BASF. – В противен случай слънчевата радиация ще доведе до непоносимо нагорещяване в кабината, която е без прозорци, и във вътрешността на яхтата. Палубата също ще стане прекалено гореща и хората трудно биха ходили боси, рискувайки да изгорят краката си.”

Голям потенциал за автомобилния сектор

Боята, базирана на функционални пигменти, е подходяща не само за яхти и кораби, но представлява голям интерес и за автомобилния сектор. „Ето защо ние от Mercedes-Benz се включихме в процеса на разработване в BASF от самото начало и извършихме продължително тестване на боята върху нашите превозни средства. Възнамеряваме да я използваме върху различни модели през близките няколко години” – заявява Мартин Бремер, директор „Цветове и екстри към дизайна“ на Mercedes-Benz. Интериорът на превозното средство ще се нагрява значително по-малко, което ще доведе до по-малка работа на системата за охлаждане. Това ще има особено позитивен ефект върху разхода на гориво в страни с високи средни температури, като същевременно ще намали въглеводородните емисии на автомобила.

Състезателната яхта на HUGO BOSS, проектирана от френската компания VPLP/Verdier, притежава своя уникален черен естетически дизайн, дело на Константин Гръчич – световноизвестно име в индустриалния дизайн. Яхтата бе представена през септември 2015 г. „За нас беше удоволствие да работим по този проект с прочутия индустриален дизайнер Константин Гръчич и нямахме търпение да покажем, че можем да осъществим неговата творческа визия – казва Стюарт Хосфорд, управляващ директор на спортната консултантска фирма 5 West Ltd. – Работата с BASF ни позволи да създадем един наистина уникален дизайн, който нямаше как да се случи без техническите възможности на компанията.”

BASF е вече официален партньор на Alex Thomson Racing

BASF е вече официален партньор на ветроходния състезателен екип на Alex Thomson Racing. Първото състезание на британския ветроходец Алекс Томсън на борда на новата му яхта е на регата Трансат Жак Вабр – дълга 5 000 мили, с двучленен екипаж, от Франция до Бразилия, която започва на 25 октомври  2015 г. През ноември следващата година Томсън ще отплава за кулминационното състезание Vendée Globe. Тази регата е обиколка на света, дълга 26 000 мили, при която се плава сам, без прекъсване и без право на помощ. BASF и Alex Thomson Racing подписаха двугодишно споразумение за партньорство, което включва и кампанията на Томсън за Vendée Globe 2016. BASF и Alex Thomson Racing ще работят заедно върху представянето на пигментите и разработването на нови концепции за дизайн.

За дивизията „Дисперсии и пигменти“на BASF

Дивизията „Дисперсии и пигменти“ разработва, произвежда и лансира на пазара широка гама от висококачествени пигменти, смоли, адитиви и дисперсии по цял свят. Тези суровини се използват при изработването на лакове и бои, продукти за принтиране и опаковане, строителни химикали, лепила, влакна за подсилване, пластмаси, хартия, както и за приложения в електрониката като дисплеи. Със своето богато продуктово портфолио и задълбочени познания в индустрията, дивизията „Дисперсии и пигменти“ предлага на своите клиенти иновативни и устойчиви решения и им съдейства да развиват своите формулировки. Повече информация ще намерите на www.dispersions-pigments.basf.com.

За дивизията „Лакове и бои“ на BASF   

Дивизията „Лакове и бои“ на BASF разработва, произвежда и предлага на пазара иновативни автомобилни покрития, авто- и промишлени бои и лакове, както и бои за строителството. Притежаваме предприятия в Европа, Северна и Южна Америка и Азиатско-тихоокеанския регион. Благодарение на мрежата си, ние си сътрудничим отблизо с нашите клиенти в целия свят. През 2014 г. дивизията „Лакове и бои“ реализира глобални продажби на стойност около 3 млрд. евро. За повече информация посетете www.basf-coatings.com.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.