1. Начало
  2. Новини
  3. Пазари
  4. През третото тримесечие на 2006 г. потреблението на безалкохолни напитки е нараснало с 14% в сравнение с миналата година

През третото тримесечие на 2006 г. потреблението на безалкохолни напитки е нараснало с 14% в сравнение с миналата година

Повишено е търсенето на натурални плодови сокове и нектари

 

През третото тримесечие на 2006 г. общото потребление на безалкохолни напитки е нараснало с 14%, съобщават от Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България, член на БСК. Това е с 49 млн. л повече от същия период на предходната година и 130 млн. л  повече за 9-те месеца. Отново е с най-висок ръст - 19 %, или 29 млн. л повече, е потреблението на бутилирани води. За натуралните минерални води увеличението за деветте месеца е с 21%. За девет месеца консумацията на води в обществения сектор в галони -19,4 л, е увеличена с 45%.

През тримесечието потреблението на напитки от групата на газираните, в сравнение със същия период на 2005 г., е увеличено със 7%, или с 13 млн. л. За някои видове като напитки тип "колови" увеличението е 12%, за напитките тип "портокал" - 7%, за тип "лимонади" - 8%. Най-чувствително е увеличението при напитките тип "лайт" (кока кола и пепси кола) - 29%. При негазираните напитки - с ниско плодово съдържание, пуншове, разтворими и разреждащи се, потреблението за тримесечието е нараснало с 11%, като групата на плодовите не газирани напитки продължава да е сред най-предпочитаните с ръст от 25% за деветмесечието.

Повишено е търсенето на натурални плодови сокове и нектари с 8%, което се равнява на близо 2 млн. л в повече. Расте търсенето на продуктите, предлагани в стъклени бутилки 0,25 л. и опаковки тип "тетрапризма". Българските продукти доминират с пазарен дял от 86%. Продължава да расте броят на българските фирми, които предлагат студен чай и енергийни напитки. По-голямото разнообразие и по-атрактивните цени на продуктите е причина за скока в потреблението в сравнение с третото тримесечие на 2005 г. – 55% при студения чай и 51% в групата на спортните и енергийните напитки.

Консумацията на безалкохолни напитки през трето тримесечие и деветте месеца на годината дава основание 2006 г. да бъде отчетена като поредната успешна за производители и търговци. При тази динамика на потребление в края на годината консумацията на безалкохолни напитки може да надхвърли 1400 млн. л, което би се равнявало на 15% ръст, а потреблението на глава от населението е вероятно да се увеличи от 157 на 181 литра.

 

AGRO.BG

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.