1. Начало
  2. Новини
  3. Производство и преработка
  4. България чака успехи във винопроизводството

България чака успехи във винопроизводството

С помощ от ЕС в размер на около 60 млн. евро 39 водещи български винопроизводители започнаха въвеждането на нови технологии с цел покриване на стандартите на съюза.

 

Всеки ден група от осем души се събира в новата, контролирана от държавата лаборатория в покрайнините на София. Там се извършват серия тестове върху български вина с цел да сe гарантира тяхното съответствие със строгите стандарти, въведени от ЕС. Ежедневно на тестове се подлагат около шест вина, казва директорът на лабораторията Димитър Гайдарски. Тези винопроизводители, които не успеят да отговорят на строгите изисквания на ЕС, са заплашени от сериозни глоби. Днес, когато до определената дата за членството на България в ЕС остават 18 месеца, балканската страна се надява, че нейното винопроизводство може да се окаже един от успехите на европейската интеграция. В последните години в сектора са регистрирани положителни промени, като една от тях е разширяването и приватизирането на масивите, използвани за винопроизводство.

През януари т. г. бе оповестен нов стратегически план за винопроизводството в България. Той е със срок до 2025 г. и предвижда създаване на нова структура на винопроизводството, повишаване на качеството на българските вина и в резултат на това - на техните цени.

Освен че се насочват към нишите в пазара на вина по света, българските винопроизводители смятат да се възползват и от бързо нарастващия туристически сектор на България, както и от увеличаващия се просперитет на големите градове в страната.

С помощ от ЕС в размер на около 60 млн. евро (74 млн. долара) 39 водещи български винопроизводители започнаха въвеждането на нови технологии с цел покриване на стандартите на съюза. Вече са в ход мерки за повишаване на качеството на виното от българските лозя. Въпреки че в момента в България се произвежда по-малко вино в сравнение с периода преди падането на комунизма, износът нараства, като основните пазари са Западна Европа, Русия и Полша. В периода от 2003 г. до 2004 г. износът се е увеличил с 18 на сто./standartnews.com

AGRO.BG

 

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.