1. Начало
  2. Новини
  3. Производство и преработка
  4. Биосолети от Казанлък – историята на Атанас Балкански

Биосолети от Казанлък – историята на Атанас Балкански

Безглутенови биосолети – следващата стъпка

Атанас Балкански представя фирмата си, базирана в Казанлък. „Занимаваме се с биосолети вече 12–13 години“, казва той. Първо започнали на българския пазар, а по-късно разширили дейността си и на международно ниво – в 13–14 държави. В момента изнасят в осем.

„Използваме помощта на институциите и агенциите за малки и средни предприятия. Благодарение на техните инициативи сме участвали в международни панели в Нюрнберг, Париж, Саудитска Арабия, Германия. Сега имаме предложения за Китай. Това е голяма подкрепа за микропредприятия като нашето“, обяснява Балкански.

Защо биосолети?

„Всичко започва през 2005 година, когато здравословни проблеми ме карат да се обърна към здравословното хранене. Оттам тръгна идеята да създадем и по-здравословен продукт. Първоначално продавахме конвенционални солети, но решихме да затворим целия производствен цикъл – от зърното, което ни предоставят наши познати, до каменната мелница, където гарантираме чистота и качество.“

„Произвеждаме солетите с по-малко сол, за да са по-здравословни. В момента не разполагаме със собствени сертифицирани биоплощи – работим с биопроизводители, чиито полета са проверени и качествени. Всички суровини – биобрашна, биоспелта, биоръжени, овес – са сертифицирани.“

Нишов пазар и интерес към продукта

Интересът към продукта, според Балкански, е реален, макар и нишов. „Децата и възрастните проявяват интерес, защото солетите са по-сложни за производство в сравнение с бисквити или крекери. В България има само 2–3 фирми, които ги произвеждат, и ние сме една от тях.“

Биопроизводство в България

Относно тенденцията за биопроизводство у нас: „Мнозина се захващат заради субсидии, но при нас мотивацията е здравословната кауза. Комерсиалната печалба също е важна, но основното е, че нашите продукти нямат пестициди, а подправките са проверени.“

Разликата в цената между обикновен солет и биосолет е значителна. „Нашите солети струват повече заради биосуровините и по-ниската производителност на фермерите. Всеки може да си ги позволи, но цената отразява качеството.“

Каузата над печалбата

На въпроса за предприемачи, които се занимават с биопродукция само за печалба, Балкански отговаря: „Не приемам такива хора. За нас това е кауза – да знаем, че продуктът е качествен и полезен за децата. Дали ще станем милионери или милиардери – не е основното.“

Европейски проекти и международен маркетинг

Що се отнася до европейски проекти и финансиране, Балкански е оптимист: „Предстои да се възползваме от интервенции и инвестиции по новата ОСП. Децата ни вече са се включили активно в маркетинга и развиват бизнеса на международно ниво.“

Безглутенови биосолети – следващата стъпка

Компанията има амбиции да разработи безглутенови биосолети, защото в Европа само две фирми ги произвеждат – от Унгария и Полша. „Искаме да сме третата фирма. Пазарът е огромен – имаме запитвания от поне 15 фирми от различни държави. Процесът е сложен, защото трябва отделни производства без глутен, но идеята е напредничава и перспективна.“

„Най-важното е, че пазарът го имаме, остава да намерим производствено място и да реализираме идеята“, завършва интервюто Балкански.

 

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.