1. Начало
  2. Новини
  3. Производство и преработка
  4. Гърция ще атакува световния пазар на зехтин със собствени марки

Гърция ще атакува световния пазар на зехтин със собствени марки

Това лято пътниците, пристигащи на летището в Атина, ще получават по бутилка зехтин

 

Третият по големина в света производител на зехтин, Гърция, иска да представя в чужбина този много важен за нейното селско стопанство продукт със своите собствени марки, предаде АФП, цитирана от БТА.

Гръцкият износ в момента се осъществява (без зехтинът да е бутилиран) предимно в Италия, а тя смесва и продава гръцкия зехтин.

Гърция произвежда около 400 000 тона зехтин годишно, като три четвърти от това количество се консумират в страната.

Оставащите 100 000 тона се изнасят, като едва 6 процента от тях се продават като гръцки марки.

С 12 защитени наименования за произход, 10 защитени географски обозначения и множество награди от международни конкурси, гръцкият зехтин е доказал, че не отстъпва по качество на испанския и италианския, твърдят гръцките производители.

"Що се отнася до добавената стойност, ние несъмнено имаме интерес да бутилираме и продаваме нашия зехтин сами. Обаче ние сме малка икономика и ще ни бъде трудно да конкурираме големите чуждестранни компании на техен терен", казва Кристина Сотиропулу, специалист от гръцкото Бюро за външна търговия.
Според нея, освен че ще бъдат необходими солидни инвестиции, за да се продава гръцкият зехтин бутилиран и да се достигне до масовия пазар, има и друг проблем - твърде традиционният начин на производство в Гърция, включващ много ръчен труд.

За да стимулира производството на зехтин в Гърция и да подкрепи пазара, гръцкото правителство обяви 2006 г. за "Година на маслиновото дърво и зехтина" и започна мащабна кампания на стойност 5 млн. евро. Това лято на пътниците, пристигащи на летището в Атина, ще бъде предлагана по една бутилка зехтин.

Стратегията на гръцките производители на зехтин е да се настанят трайно на пазарите с висок потенциал, където вече са представени - САЩ, Австралия, Япония. Много малки производители и дистрибутори се насочиха към нишата на биопродуктите, продавани по интернет или в специализирани магазини./evropa.dnevnik.bg

 

AGRO.BG

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.