Merlo получи златен медал за иновации на Агритехника 2013

Наградената машина е телескопичният товарач Merlo 40.7 Hybrid

Телескопичният товарач Merlo 40.7 Hybrid получи златен медал от комисията от независими експерти по иновациите на Агритехника и беше обявен от Немското земеделско дружество (DLG). Merlo Hybrid беше избран сред 400 представени нововъведения, благодарение на практическото си приложение, намален разход на гориво и замърсяване. Накратко, това е продукт, който интерпретира по-добре еволюцията на модерното земеделие. Този златен медал е втората награда за продукт на Merlo от Агритехника след сребърния медал за Multifarmer 30.6 през 2001 г. и идва в зората на 50-годишнината на компанията, която е създадена през 1964 г.

Награденият товарач е с дизелова електро-хидравлична хибридна система.Модулната хибридна система се характеризира с висока степен на гъвкавост и може да се използва както на открито, така и закрито:
- На закрито: оранжерии, в животновъдството и хранително-вкусова промишленост;
- На открито: за всякакви приложения, тъй като може да работи в пълен електрически и хибриден режим.

Съответните предимства могат да се обобщят, както следва:
• Осигуряване на нивото на ефективност на конвенционалните машини Merlo
• Намаляване на разхода на гориво
• Намаляване нивата на шум
• Намаляване на замърсяването

Hybrid е оборудван с дизелов двигател с по-малко от 56 kW, вместо 100 kW или повече. Не се изисква инсталиране на система за дообработка на изгорелите газове, което позволява на машината да работи в пълен електрически режим за вътрешни операции с изумителната средна автономия на работа, както следва:
• 4 часа в ECO режим
• 2 часа в пълен електрически режим

Разходът на гориво в среден цикъл на работа е намален най-малко с 30% в сравнение с конвенционалните машини на Merlo. Нивата на шум са значително по-ниски в хибриден режим, защото дизеловият двигател работи при ниски обороти. Замърсяването е намалено поради употребата на по-малък двигател при постоянни обороти за етапите на работа, чийто специфичен разход на гориво е нисък. Освен това акумулаторите могат да се зареждат от главната или местната електрическа мрежа, както и от соларни панели за енергия, инсталирана от крайния потребител, което позволява на машината да работи винаги в пълен електрически режим без отработени газове.

Многократните тестове доказаха, че работа в пълен електрически режим гарантира необходимото сцепление и подемна производителност и това позволява машината да се използва на закрито с автономия от няколко часа в зависимост от вида дейност, която следва да се извърши.