1. Начало
  2. Предстоящо
  3. Изложби
  4. Anuga 2009

Anuga 2009

От 10 до 14 октомври 2009 г. в Кьолн, Германия, над 6000 изложители от 100 страни ще представят на площ колкото 40 футболни игрища своите продукти, услуги, творчески решения и концепции. Това прави международния панаир Anuga, който се провежда за 30-ти път, платформа за обмен на идеи, визии и решения за цялата хранителна индустрия.

Над 80 процента от изложителите не са от Германия. Българското участие се развива много добре – от 22 фирми през 2001 г. до 41 през 2007 г., каза Петер Гротуес, вицепрезидент на Food Koelnmesse GmbH. От страна на посетителите прирастът е още по-изявен: от 155 през 2001 г. до 673 шест години по-късно. Изложителите от Румъния през 2007 г. са по-малко – 26 на брой, за сметка на посетителите, които са били повече от българските с 242.

Наред с традиционно силното присъствие на държави от Европа много интензивно нараства участието от Северна и Южна Америка и Близкия изток. Ръст бележат азиатските изложители, най-вече на Китай и Тайланд. Партньор на Anuga тази година е Турция.

Успехът на панаира се дължи на концепцията

"Десет специализирани панаира под един покрив", посочиха организаторите. Десет силни бранша на хранителната промишленост участват със самостоятелни изложения. Това са ясно разграничените и дефинирани подразделения на Anuga – Fine Food, Chilled Food, Meat, Frozen Food, Dairy, Bread & Bakery and Hot Beverages, Drinks, CateringTec, RetailTec, Organic.

Освен в секторите на десетте специализирани панаира изложителите могат да бъдат търсени по ключови понятия в базата данни. Това са фирми, които предлагат биопродукти, гурме и регионални специалитети, здравословни и функционални храни, търговски марки, кашерни продукти (чисти според еврейската религия), халал продукти (чисти според мюсюлманската религия), продукти за бързо хранене и вегетариански храни.

За първи път като част от съпътстващата програма ще се проведе глобална "халал" конференция с експерти от цял свят. С около 1.4 млрд. мюсюлмани по света напитките и храните "халал" са продуктова група с голям потенциал, коментираха организаторите.

Постиженията на индустрията ще бъдат демонстрирани в рамките на

Конкурса за иновативни продукти Taste_09. Тази година е планирана и новата информационна платформа Trend Forum Drinks, която ще представи най-важните тенденции в производството на напитки. Други съпътстващи изложби по време на панаира са иновационният форум "Търговия", Visions of Cooking, Creative Kitchen и пазарният форум "Гастрономия".

Пет месеца преди началото на Anuga сигналите, които идват от подготовката на панаира, са позитивни, подчертаха организаторите. Те регистрират силно търсене от страна на изложители, което доказва, че хранителният бизнес е стабилна и надеждна величина. Във време, когато ресурсите и пътните бюджети стават все по-ограничени, панаирите успешно свързват хората и пазарите. Anuga e източник на информация и контакти в смисъла на One-Stopp-Shoppings.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.