THAIFEX - Светът на храните Азия ще се проведе от сряда, 22 май до неделя, 26-ти Май 2013. Това е мястото където се срещат и правят бизнес 1200 изложители от 30 страни на площ от 60000 кв. м. Фестивалът се очаква да привлече 27 000 посетители, което повече с 10% спрямо миналата година.
Организаторите са се фокусирали в тенденциите и темите, за които са загрижени потребителите и търговците:
- Халал храни
- Морски храни
- Обслужване в сферата на храните
- Технология на храните
Югоизточна Азия се превръща във важен и конкурентен регионален пазар за Халал продукти, с огромен потребителски пазар от 225 милиона мюсюлмани.
Има 1,6 милиарда мюсюлмани в над 112 държави (2006 г.),което създава значителни възможности за търговия с хранителни продукти халал. Световният пазар за Халал продукти се оценява от САЩ на 580 000 милиарда щатски долара годишно. Глобално халал търговията е приблизително 80000000000 $ или 5% от общата търговия на селскостопански и хранителни продукти. В съответствие с религиозните изисквания, всички мюсюлмани трябва да се ядат, пият и взимат лекарства, които са халал, което създават едно голямо и нарастващо търсене на халал продукти.
Азия е важен играч на световният рибен пазар, както като производител, така и като износител и купувач. ASEAN сам вече представлява 50% от световния пазар на морски продукти. В развиващите се страни, особено в Източна и Югоизточна Азия, разширяващата се средна класа, води до повишена консумация на риба, особено висококачествени и продукти с висока стойност. ASEAN скоро ще предлагат нулева ставка на митото за всички рибни продукти между 2010-2015 година. Международната търговия с риба и рибни продукти продължава да расте, което отразява увеличеното потребление не само в Европейския съюз и Съединените щати, но и във всички други региони, включително и Азия. Повишаването на обема на търговията също свидетелства за нарастващата глобализация на рибарството.
THAIFEX - Светът на храните Азия е водеща бизнес платформа, която гарантира повече от 1000 доставчици и предлага широка гама от продукти за храни и напитки, фирми от сферата и заведенията за обществено хранене в Югоизточна Азия. Почти половината от тези доставчици предлагат продукти за фирми от сферата на настаняването и хранителновкусовия сектор. Това включва замразени храни, охладени храни, биологични продукти, напитки, месо и птичи продукти, подправки, съоръжения и доставки.
Тайланд е един от водещите световни селскостопански доставчици, което се обяснява от добре развития хранително-преработвателен сектор. Селскостопанският сектор представлява 10 на сто от БВП на страната и осигурява около 50% от работните места. С повече от 10,000 фирми за прераработка в Тайланд, търсенето за обработка и пакетиране на храни се увеличава. Тайланд е и разпределителен център на обработени хранителни продукти за пазара на Югоизточна Азия, вследствие на голямо предлагане и конкурентни цени на основните селскостопански продукти.
Онлайн регистрацията на http://www.worldoffoodasia.com/ приключва на 19 май 2013 г.